نمایش چهره رحمانی اسلام با بیان سجایای اخلاقی ائمه(ع) در شبکه‌های ‌اجتماعی
کد خبر: 1400462
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
فعال دینی در فضای مجازی تأکید کرد:

نمایش چهره رحمانی اسلام با بیان سجایای اخلاقی ائمه(ع) در شبکه‌های ‌اجتماعی

گروه فضای مجازی: یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای نشان دادن چهره رحمانی اسلام در شبکه‌های اجتماعی بیان فضایل اهل بیت(ع) در فضای مجازی است، اگر از سجایای اخلاقی آن‌ها بگوییم، کسانی که به ترویج این شبهات اقدام می‌کنند، ناکام می‌مانند.


حجت‌الاسلام مصطفی جوادی‌نسب، فعال دینی در فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای نشان دادن چهره رحمانی اسلام در شبکه‌های اجتماعی بیان فضایل اهل بیت(ع) در فضای مجازی است.



وی بیان کرد: بسیاری از وقت دغدغه‌مندان مسائل دینی در فضای مجازی را پاسخ به شبهات دربرگرفته، در حالی که اگر از سجایای اخلاقی ائمه(ع) بگوییم به‌طور طبیعی کسانی که هدفمند به ترویج این شبهات اقدام می‌کنند، ناکام خواهد ماند.



معرفی همه‌جانبه شخصیت‌های دینی



این فعال دینی در فضای مجازی عنوان کرد: یکی از اشکالات ما در معرفی شخصیت اهل بیت(ع) این است که فقط از مظلومیت ائمه(ع) گفته‌ایم در حالی که در کنار بیان مظلومیت‌ها سخن از شجاعت‌ها و توانایی‌های روحی بزرگان دین نیز ضرورت دارد.



جوادی‌نسب اظهار کرد: به‌عنوان مثال حضرت زینب(س) فقط همان زنی نیست که در نیم‌روز عاشورا سختی‌های طاقت‌فرسایی را تحمل کرده و در اوج مظلومیت اسیر شده باشد، بلکه ایشان همان شیرزنی است که در ایام اسارات حاکم وقت بی هیچ ترسی سخن گفته است.



مدیر پایگاه اینترنتی گفت‌وگوی آرام شیعه و سنی گفت: همان‌طور که در ایام حزن و اندوه اهل بیت(ع) باید غم در دل و چهره داشت، ضرورت دارد در ایام شادی ائمه(ع) نیز جهت شاد کردن و سرور مؤمنان اقدام کرد؛ چرا که از خود ائمه(ع) نقل شده که شیعیان در غم ما غمگین و در شادی ما شاد هستند.



کاربردی‌بودن منبر؛ شرط ضروری اصلاح فرهنگ



جوادی‌نسب افزود: یکی‌ دیگر از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد کاربردی‌بودن منبرها است سخنرانان باید دقت کنند در ایامی که مردم بیش از همیشه در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها حضور دارند از این فرصت برای بصیرت‌افزایی استفاده کنند.



وی یادآور شد: یکی از دلایلی که سبب شده بسیاری از مسائل نادرست وارد فرهنگ دینی مردم شود این است که همه در حوزه مسائل مذهبی اظهارنظر می‌کنند که این مسئله باید توسط خود مردم و با همت اهالی فرهنگ مرتفع شود.



این فعال دینی در فضای مجازی عنوان کرد: خراسان جنوبی همواره کانون تهدید وهابیت بوده است و توجه به این مسئله یکی از مهم‌ترین نیازهای فرهنگی استان محسوب می‌شود.

captcha