ارتقای سجایای اخلاقی جوانان با نشر ارزش‌های معنوی شهدا
کد خبر: 1385895
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
سردار قائدرحمتی خواستار شد:

ارتقای سجایای اخلاقی جوانان با نشر ارزش‌های معنوی شهدا

گروه اجتماعی: رئیس پلیس گیلان با اشاره به اینکه نشر ارزش‌‌های معنوی با شمیم خون شهیدان تاثیر بسزایی در ارتقای سجایای اخلاقی جوانان دارد، گفت: شهدا مظهر عزت و افتخار هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، سردار ابراهیم قائدرحمتی، فرماندهنیروی انتظامی استان گیلان شامگاه گذشته، 19 اسفندماه در دیدار با خانواده‌های شاهد و ایثارگر، اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت سرمایه‌ای جاودانه برای جامعه است.

وی با بیان اینکه حراست و پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک اصل در همه ابعاد زندگی باید نهادینه و سرلوحه کارها قرار گیرد، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز به اشکال مختلف و از طریق فرهنگ‌سازی و آموزش‌‌های مستمر در جامعه امری ضروری است.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان تاکید کرد: شهدا مظهر عزت و افتخار جامعه اسلامی هستند و بر این اساس همه باید ادامه‌دهنده راه آنان در راستای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران باشند؛ لذا خانواده شهدا افتخار ملت هستند و مسئولان نیز باید در این مسیر شان خانواده‌های معظم شهدا را حفظ و خود را مدیون آنها بدانند؛ در واقع دیدار با خانواده شهدا زمینه‌‌ساز اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

سردار قائدرحمتی با بیان اینکه جامعه‌ای که دارای فرهنگ شهادت و ایثار باشد فرهنگ ذلت، خفت و خواری هرگز در این گونه جوامع راه پیدا نخواهد کرد، متذکر شد: به برکت خون‌‌های پاک شهدا درخت انقلاب و جمهوری اسلامی ایران بارور شده است.

فرهنگ ایثار و شهادت؛ ابزار تهاجم فرهنگی

وی تفکر و فرهنگ ایثار و شهادت را از اصلی‌ترین ابزارهای مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و اضافه کرد: دشمن امروز برای ضربه زدن به ملت از راه نظامی وارد نخواهد شد، بلکه جنگ امروز در حوزه تهاجم فرهنگی و ضربه زدن به توانمندی اقتصادی کشور و مردم است؛ لذا برای مقابله با توطئه‌های دشمنان امروز باید با بهره‌مندی از فرهنگ ایثار و شهادت وارد میدان شد و برای خنثی‌سازی شبیخون فرهنگی دشمنان تلاش کرد.

رئیس پلیس گیلان با اشاره به اینکه نشر ارزش‌‌های معنوی و اخلاقی با شمیم خون شهیدان تاثیر بسزایی در ارتقای سجایای اخلاقی جوانان دارد، یادآورشد: امید و انگیزه برای مبارزه با استکبار جهانی و همچنین ترویج فرهنگ عاشورایی یکی از نتایجی است که به دنبال نشر این ارزش‌ها حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم ایران با اتکا به قدرت ایمان، شهادت و داشتن روحیه ولایی در برابر تمام مشکلات ایستادگی و موفقیت‌های بزرگی کسب کرده‌اند، گفت: فرهنگ شهادت به عنوان فرهنگ عزت‌آفرین برای این مرز و بوم با تدین، دین‌داری و ولایت‌مداری مردم ایران عجین شده؛ لذا تنها راه حفظ سربلندی و عزت ایران اسلامی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان است.

سردار قائدرحمتی با یادآوری اینکه شهدا چشم و چراغ این ملت بوده و ادامه راه آنان می‌‌تواند برای این سرزمین افتخاری ماندگار باشد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اگر امروز در عرصه جهانی و بین‌المللی توانسته جایگاهی شایسته کسب کند، همه بواسطه فرهنگ ایثار و شهادت است.

captcha