یک میلیارد و 245 میلیون ریال زکات در گچساران جمع‌آوری شد
کد خبر: 1379177
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹

یک میلیارد و 245 میلیون ریال زکات در گچساران جمع‌آوری شد

گروه اجتماعی: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) گچساران گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و 245 میلیون ریال زکات واجب و مستحبی در این شهرستان جمع‌آوری شده است.

امرالله فروزنده، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) گچساران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و 245 میلیون ریال زکات واجب و مستحبی در این شهرستان جمع‌آوری شده است.
وی اظهار کرد: 25 نفر به‌عنوان عاملان زکات در سطح روستاهای این شهرستان فعالیت دارند که پرداخت زکات در این شهرستان نسبت به سال‌های گذشته افزایش مطلوبی داشته است.
مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) گچساران ابراز کرد: برای تشویق کشاورزان دیگر روستاها برای پرداخت زکات باید بیش از پیش تلاش و فرهنگ‌سازی شود.
فروزنده گفت: مبالغ جمع‌آوری شده از طریق زکات در مصارف عمرانی روستاها، درمان، مسکن، تحصیل ایتام، نیازمندان و ابن‌‌سبیل، احداث و تعمیر مساجد، اماکن عمومی و کمک به امور محرومان و نیازمندان هزینه می‌شود.
وی با بیان این‌که در سطح شهر دوگنبدان نیز افرادی که زکات واجب و مستحبی بر آنان واجب است،‌ زکات خود را در حد مطلوبی پرداخت می‌کنند، اظهار کرد: زکات جمع‌آوری شده در روستاها در همان روستا هزینه می‌شود.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) گچساران یادآور شد: برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران باید اطلاع‌رسانی بیشتری داشته باشند.
فروزنده ادامه داد: روحانیان و ائمه جماعات مساجد ظرفیت‌های خوبی برای تبلیغ فرهنگ زکات دارند.

captcha