جمع‌آوری 40 میلیارد ریال زکات در تفت
کد خبر: 1361958
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱

جمع‌آوری 40 میلیارد ریال زکات در تفت

گروه اجتماعی: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تفت اعلام کرد: خیران این شهرستان طی امسال بیش از 40 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد، محسن علیزاده، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تفت گفت: مردم خیر و سخاوتمند شهرستان تفت از ابتدای سال‌ جاری تاکنون، بیش از 40 میلیارد ریال زکات پرداخت کرده‌اند.
وی افزود: این میزان زکات جمع‌آوری شده برای رسیدگی به امور معیشتی محرومان و نیازمندان منطقه و همچنین اجرای طرح‌های عمرانی شامل ساخت، توسعه و مرمت مساجد و حسینیه‌ها، مدارس و خانه عالم در مناطق محروم هزینه می‌شود.
وی با اشاره به رشد پرداخت زکات در شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: در این مدت جلسات متعدد گروهی و چهره به چهره با موضوع زکات با حضور کشاورزان و مردم نوعدوست شهرستان برگزار شده است.
علیزاده با بیان اینکه پرداخت زکات یکی از مهمترین راه‌های ایجاد عمران و آبادانی روستاهاست، اضافه کرد: ادای این فریضه الهی، انسان را از بسیاری گرفتاری‌ها و مشکلات اجتماعی نجات می‌دهد.

captcha