انجام پژوهش‌های علمی بر مبنای توسعه علم و علم‌اندورزی
کد خبر: 1319499
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹
دبیر کمیته علمی گفتمان نخبگان استان مرکزی خواستار شد:

انجام پژوهش‌های علمی بر مبنای توسعه علم و علم‌اندورزی

گروه اجتماعی: استان مرکزی به‌عنوان قطب صنعتی کشور مطرح است و می‌طلبد در آن با وجود بیش از 120 هزار دانشجو و 5 هزار هیئت علمی مطالعات، پژوهش‌هایی علمی و پایان‌نامه‌ها با هدف مشخص و بر مبنای توسعه علم و علم‌اندوزی صورت گیرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم، دبیر کمیته علمی گفتمان نخبگان جهاد دانشگاهی استان شامگاه دوشنبه 27 آبان در اولین نشست فصلی گفتمان نخبگان با محوریت بررسی وضعیت آموزش عالی استان مرکزی که در بیت امام جمعه اراک برگزار شد، گفت: پیرو منویات مقام معظم رهبری طرح بررسی وضعیت آموزش عالی در استان از نیمه اول سال‌جاری در نزد امام جمعه اراک مطرح و پیرو آن کمیته علمی گفتمان نخبگان با هدف نزدیک کردن مدیران ارشد اجرایی استان با محیط‌های علمی و صاحبان اندیشه با محوریت جهاد دانشگاهی استان تشکیل شد.



وی بررسی وضعیت آموزش عالی استان، بهره‌گیری از نظرات نخبگان در جهت رفع مشکلات استان را از جمله اهداف این کمیته عنوان کرد و افزود: در این کمیته جلسات متعددی برگزار و در آن به نقش اساتید و نخبگان به‌عنوان نقش کلیدی اهمیت بسیار زیادی داده شد و بر همین اساس انجام مصاحبه‌های تخصصی جهت جمع‌آوری نظرات اساتید، مسئولان و نخبگان در دستور کار کمیته قرار گرفت.



حجت‌الاسلام ایمانی مقدم ادامه داد: در گام اول برنامه‌ها 120 نفر از اساتید و نخبگان استان فارغ از مسئولیت‌های اجرایی شناسایی شد که پس از بررسی های اولیه از این تعداد 20 عضو هیئت علمی برتر در دانشگاه‌های استان مشخص و به‌منظور دستیابی به اهداف کمیته مصاحبه تخصصی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و مدیریتی، فرهنگی و دانشجویی صورت گرفت که در مجموع از این تعداد مصاحبه تخصصی 6 متن برگزیده و به‌منظور ارائه در اولین نشست تخصصی گفتمان انتخاب شد.



دبیر کمیته علمی گفتمان نخبگان جهاد دانشگاهی استان، خاطرنشان کرد: اربابان علم و نخبگان موظفند با تلاش‌های علمی و ارائه نقطه نظرات در جهت رفع مشکلات استان گام بردارند.



وی برگزاری نشست‌های تخصصی نخبگان را حلقه ارتباط بین دانشگاه‌ و صنعت دانست و تصریح کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی با محوریت رفع مشکلات استان به ویژه گفتمان نخبگان و بررسی وضعیت آموزش عالی می‌تواند حلقه ارتباط قوی بین دانشگاه و صنعت ایجاد کند و لازم است تا مسئولان به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.



این مقام مسئول در پایان، خاطرنشان کرد: استان مرکزی به‌عنوان قطب صنعتی کشور مطرح است و می‌طلبد در آن با وجود بیش از 120 هزار دانشجو و 5 هزار هیئت علمی مطالعات، پژوهش‌هایی علمی و پایان‌نامه‌ها با هدف مشخص و بر مبنای توسعه علم و علم‌اندوزی صورت گیرد.

captcha