محرومیت‌های درمانی خراسان‌شمالی مرتفع می‌شود
کد خبر: 4212667
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۱

محرومیت‌های درمانی خراسان‌شمالی مرتفع می‌شود

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت سیزدهم سعی بر این است تا وضعیت درمانی استان‌های محروم را به استان‌های برخوردار نزدیک کنیم و وضعیت استان‌های برخوردار را نیز تقویت کنیم.

سعید کریمی، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکیبه گزارش ایکنا از خراسان‌‌شمالی، سعید کریمی، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه افتتاح پروژه‌های درمانی در بجنورد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به‌ اینکه رویکرد وزارت بهداشت و درمان در دولت سیزدهم عدالت و تعالی نظام سلامت است، در این راستا تلاش شده تا محرومیت‌هایی که در خراسان‌‌شمالی از گذشته بوده در این دوره مرتفع شود.

وی افزود: در این دولت سعی کردیم تا استان‌های محروم را به استان‌های برخوردار نزدیک کنیم و وضعیت استان‌های برخوردار را نیز تقویت کنیم.
 
کریمی با اشاره به افتتاح دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و ام آرا آی در بجنورد، ادامه داد: خوشبختانه خراسان‌‌شمالی طی دو سه سال اخیر در حوزه بهداشت و درمان جهش جدی داشته و تلاش می‌شود، سرانه تخت در این استان که قبلا با میانگین کشوری فاصله داشته هم اکنون با این مهم فاصله نزدیکی پیدا کرده است.
 
وی با اشاره به ماندگاری پزشکان در کشور، یادآورشد: طی دولت سیزدهم یک هزار و ۸۰۰ پزشک متخصص تمام وقت در این دولت به کارگیری شده  است و این در حالی بود که در سنوات گذشته پزشکان از بخش دولتی خارج و به سمت بخش خصوصی می رفتند، اما طی دو سه سال گذشتهه قوانین موجود در این حوزه اصلاح شده تا میزان ماندگاری پزشکان افزایش یابد.
 
کریمی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز حوزه درمان در داخل تولید می‌شود، افزود: در استفاده از تجهیزات درمانی اولویت کیفیت و کمیت تولیدات داخلی بوده که در صورت رعایت این مهم قطعا از تجهیزات داخلی استفاده خواهیم کرد.
انتهای پیام
captcha