آمادگی جهاددانشگاهی لرستان برای تدوین و چاپ کتاب‌های سازمانی دستگاه‌های اجرایی
کد خبر: 4212238
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴

آمادگی جهاددانشگاهی لرستان برای تدوین و چاپ کتاب‌های سازمانی دستگاه‌های اجرایی

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه سال گذشته ۲۴ عنوان قرارداد چاپ کتاب دانشگاهی توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی لرستان بسته شد، گفت: این واحد آمادگی دارد در حوزه تدوین و چاپ کتاب با دستگاه‌های اجرایی درباره چاپ کتاب‌های سازمانی همکاری کند.

فرهاد فرامرزیان، رئیس جهاددانشگاهی واحد لرستانفرهاد فرامرزیان، رئیس جهاددانشگاهی واحد لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در رابطه با فعالیت‌های سازمان انتشارات جهاددانشگاهی لرستان، گفت: این سازمان از سال 1400 فعالیت خود در جهاد دانشگاهی لرستان را آغاز کرده است.

وی افزود: انتشارات  جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهادی برآمده از انقلاب اسلامی از ابتدای تأسیس با هدف تأمین متون علمی مورد نیاز دانشگاه‌ها و مجامع علمی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی فعالیت‌های متنوعی در زمینه نشر، کتاب و کتابخوانی داشته است و از این جهت یکی از مراکز معتبر در زمینه تولید محتوا، چاپ، نشر و توزیع متون علمی و دانشگاهی محسوب می‌شود.

فرامرزیان با بیان اینکه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی یکی از مراکز معتبر در زمینه تولید محتوا، چاپ، نشر و توزیع متون علمی و دانشگاهی کشور محسوب می‌شود، افزود: از عناوین کتب منتشر شده سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی لرستان می‌توان به فرش لرستان، کارآفرینان فرش، ماریتیغال، نمایه‌پژوهی، دانستنی‌های آب و هوا برای کودکان، معمای بخش خصوصی در اقتصاد ایران، معرفی 90 گونه گیاه دارویی پرکاربرد استان، رشد حرکتی در کودکان ناشنوا، برنامه‌ریزی راهبردی در سلامت، معلم پژوهنده، عناصر هویتی در عربستان سعودی، الفبای علم سیاست و اقتصاد، درآمدی بر انتقال مرکز سیاسی و اداری در ایران، معیارهای ارزیابی بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه، تحلیل امرژی و اقتصاد، مدیریت علائم در سرطان گوارش، کنترل عفونت در دندان پزشکی، درآمدی بر انتقال مرکز سیاسی و اداری در ایران و ... اشاره کرد.  

فرامرزیان با بیان اینکه این سازمان علاوه بر ارائه خدمات چاپ کتاب از جمله داوری علمی، ویراستاری، صفحه‌بندی، طراحی جلد، گرفتن مجوز، چاپ، نشر و ..‌. در حوزه کتاب صوتی و کتاب الکترونیک فعالیت می‌کند، اضافه کرد: اجرای رویدادهای فرهنگی و ترویجی متنوع در زمینه کتاب، مطالعه، فرهنگ مکتوب و ترویج گفتمان علمی از دیگر اقدامات سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی لرستان است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان برگزاری موفق پویش ملی نذر کتاب به نفع مناطق محروم استان، برگزاری چند عنوان برنامه ملی فصل سخن، طرح ملی دفاع سه دقیقه‌ای، جلسات متعدد نقد و برررسی کتاب، رونمایی از کتب منتشر شده را از فعالیت‌های شاخص فرهنگی این واحد در سال گذشته برشمرد و ادامه داد: در راستای کمک به چاپ کتب دانشگاهی این واحد ۱۰ درصد تخفیف برای اساتید و دانشجویان هم‌استانی در نظر گرفته است.

فرامرزیان با بیان اینکه سال گذشته ۲۴ عنوان قرارداد چاپ کتاب دانشگاهی توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی لرستان بسته شد، گفت: تبدیل پایان‌نامه‌های غنی دانشجویی به کتاب، از دیگر خدماتی بوده که سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی لرستان برای دانشجویان در نظر گرفته است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان اظهار کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های مناسب، این واحد آمادگی دارد در حوزه تدوین و چاپ کتاب با دستگاه‌های اجرایی درباره چاپ کتاب‌های سازمانی همکاری کند.

انتهای پیام
captcha