پیرغلام حسینی «احمد علی‌پناهی» در لرستان تکریم شد
کد خبر: 4208074
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷

پیرغلام حسینی «احمد علی‌پناهی» در لرستان تکریم شد

طی مراسمی از سوی نمایندگی بنیاد دعبل خزاعی و اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان از پیرغلام امام حسین(ع)، احمد علی‎پناهی تکریم شد.

تکریم از پیرغلام حسینی  «احمد علی‌پناهی»به گزارش ایکنا از لرستان، در راستای سلسله برنامه‌های عیادت، دلجویی، سرکشی و تکریم مداحان، ستایشگران اهل‌ بیت(ع) و پیرغلامان حسینی(ع) هیئت‌های مذهبی، به همت نمایندگی بنیاد دِعبل خُزاعی استان لرستان از احمد علی‌پناهی، پیرغلام لرستانی تکریم شد.

در اولین دیدار سال جدید و در تقارن با ایام سوگواری و شهادت حضرت علی(ع) و لیالی قدر، عصر دوشنبه، 13 فروردین‌ماه طی مراسمی با حضور مسلم رضایی‌پور، نماینده بنیاد دِعبِل خُزاعی استان لرستان و دبیر شورای هماهنگی شبکه هیئت، معاونان پشتیبانی و توسعه خدمات و روابط عمومی این بنیاد و خادمین هیئت‌الرضا(ع) و هیئت شریف حدیث کساء خرم‌آباد و نوراله دریکوند، مسئول تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، ضمن عیادت، با اهدای لوح تقدیر مشترکی از طرف اداره‌کل تبلیغات اسلامی و بنیاد دعبل خزاعی استان لرستان و هدایایی معنوی و اهدای حمایل خادمی حضرت سیدالشهدا(ع)، از ذاکر پیشکسوت و پیرغلام حسینی، احمد علی‌پناهی، تجلیل شد.

در این مراسم که در فضایی سراسر معنوی همراه با نوحه‌خوانی و ذکر توسل به ساحت نورانی مولی‌الموحدین حضرت علی(ع) در منزل این پیرغلام حسینی برگزار شد، بخشی از فعالیت‌های بنیاد دِعبِل خُزاعی و خدمات حمایتی و رفاهی این بنیاد، برای هیئت‌های مذهبی، ستایشگران اهل‌ بیت(ع) و فعالان فرهنگی، تشریح شد.

در ادامه این مراسم، احمد علی‌پناهی به بیان خاطراتی از نحوه شروع مداحی، کراماتی از اهل‌ بیت عصمت و طهارت، نوحه‌خوانی و توسل به امیرالمؤمنین علی(ع) پرداخت.

ذاکر پیشکسوت و پیرغلام اباعبدالله الحسین(ع) احمد علی‌پناهی، در سال 1337 در یکی از محلات قدیمی شهر خرم‌آباد و در خانواده‌ای مذهبی و روحانی، متولد شده است که در سال 1354 وارد عرصه مداحی محلی می‌شود.

وی سابقه مداحی در هیئت‌های محلات قاضی‌آباد و پشته حسین‌آباد شهر خرم‌آباد را در کارنامه مداحی خود داشته و از وی نوحه‌های ماندگاری نظیر «قربان جسم بی‌سرت بابا» و نوحه محلی لری «تک سوار» در اذهان مردم خرم‌آباد به یادگار مانده است.

نوحه ماندگار محلی لری «بِرار بِرار زینبِ نالو می کَه... گِریوَه وِ حالِ یَتیمو می کَه» از نوحه‌های معروف و ماندگار این ذاکر اهل‌ بیت(ع) است، که در سال 1370 به عشق و ارادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و به‌عنوان نمادی برای معرفی عزاداری محلی لری، سروده و تاکنون در تمامی جلساتی که وی مداحی می‌کند، همواره به درخواست عزاداران حسینی(ع) خرم‌آبادی، قرائت می‌شود.

یادآور می‌شود، ذاکر اباعبدالله‌الحسین(ع) احمد علی‌پناهی مدتی است به دلیل نارسایی کلیوی تحت درمان دیالیز قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha