حضور 45 هزار فلسطینی در مسجد الاقصی برای اقامه نماز عشا و تراویح
کد خبر: 4207444
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴
با وجود محدودیت‌های صهیونیست‌ها

حضور 45 هزار فلسطینی در مسجد الاقصی برای اقامه نماز عشا و تراویح

حدود 45 هزار نمازگزار فلسطینی چهارشنبه شب (8 فروردین) با وجود محدودیت‌های رژیم صهیونیستی نماز عشا و تراویح را در مسجد الاقصی اقامه کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از النشره، اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد: 45 هزار شهروند فلسطینی با وجود مزاحمت‌های نیروهای رژیم صهیونیستی، چهارشنبه شب نماز عشا و تراویح را در مسجد الاقصی و شبستان‌های مسقف این مسجد اقامه کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی همزمان با حضور نمازگزاران در مسجد الاقصی جلوی در ورودی مسجد صف کشیدند و با نصب موانع فلزی از ورود نمازگزاران به مسجد جلوگیری کردند. نیروهای سواره نظام صهیونیست نیز در اطراف باب العمود در بخش قدیمی شهر اشغالی قدس مستقر شدند.

تعدادی از نمازگزاران که نتوانستند وارد مسجد الاقصی شوند نیز در جاده مجاهدین، نزدیک باب الاسباط در شهر قدیمی قدس نماز خود را بجا آوردند.

نظامیان صهیونیست با ایجاد ایست‌های بازرسی در ورودی‌های قدس و جلوی درهای مسجد الاقصی از ورود شهروندان فلسطینی از کرانه باختری به این شهر جلوگیری می‌کند.

از زمان آغاز تجاوزات صهیونیست‌ها به نوار غزه در 7 اکتبر 2023 (15 مهر 1402) تا کنون، نیروهای اشغالگر مسجد الاقصی را تحت محاصره شدید قرار داده و از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی در ایام ماه مبارک رمضان جلوگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

ماه رمضان امسال در حالی سپری می‌شود که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل با حمایت آمریکا و اروپا، با جنگنده‌های خود بیمارستان‌ها، منازل، ساختمان‌ها و مناطق غیرنظامی فلسطینی را بمباران می‌کند و از ورود آب، غذا، دارو و سوخت به نوار غزه جلوگیری به عمل می‌آورد.

به گفته مقامات غزه، این تجاوزات تا کنون به شهادت 32 هزار و 490 نفر و مجروح شدن 74 هزار و 889 نفر و همچنین آواره شدن 85 درصد از جمعیت نوار غزه منجر شده است.

انتهای پیام
captcha