اتحادیه قرآنی یزد در سالی که گذشت
کد خبر: 4206672
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲

اتحادیه قرآنی یزد در سالی که گذشت

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان یزد فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده این اتحادیه در سال 1402 را تشریح کرد.

حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزدحجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در سال 1402، آغاز طرح بزرگ «بالندگی 4000 حافظ قرآن کریم به پاس آرمان 4000 شهید استان یزد» را از مهمترین فعالیت‌های اتحادیه در سالی که گذشت برشمرد و گفت: این طرح در 17 فروردین 1402 به همت استاندار یزد و با همکاری بیش از 50 مؤسسه آغاز شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه این طرح با استقبال خوب حافظان قرآن روبرو شده است به نحوی که بالغ بر چهار هزار نفر در این طرح ثبت‌نام و تاکنون موفق به حفظ بیش از پنج جزء قرآن کریم شده‌اند.

مطهریان با اشاره به برگزاری دو نمایشگاه در سال 1402 افزود: برگزاری نهمین نمایشگاه قرآن و عترت یزد در فروردین‌ماه 1402 با محوریت اتحادیه و همکاری بیش از 15 مؤسسه در ماه مبارک رمضان در شهرک نمایشگاه بین‌المللی برگزار و با استقبال خوب مردم مواجه شد. دهمین نمایشگاه نیز به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و به عنوان اولین استان برگزارکننده در اسفندماه در تالار مرکزی یزد برگزار شد.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد اظهار کرد: آغاز فعالیت رسمی مرکز نیکوکاری تخصصی قرآنی یزد با اخذ مجوز از کمیته امداد امام خمینی(ره) که در تابستان 1402 کلید خورد، تاکنون خیرات و ثمرات خوبی به‌دنبال داشته است.

وی برگزاری کارگاه بررسی اصول و رسم‌الخط مصحف جمهوری اسلامی با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژه فعالان قرآنی را از دیگر اقدامات برشمرد و ادامه داد: این کارگاه با حضور حدود 500 نفر از مربیان و فعالان قرآنی استان برگزار شد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان یزد بیان کرد: اتحادیه طبق سنوات گذشته مجری مسابقات قرآنی بود که این مسابقات با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در بستر وب اپلیکیشن افق برگزار شد. در این زمینه می‌توان به مسابقه «بهار در بهار» و «فهم نور 2» اشاره کرد.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های سال 1402 این اتحادیه اظهار کرد: مهمترین بحث اتحادیه در سال 1402 پیگیری جذب بودجه طرح بزرگ «بالندگی 4000 حافظ قرآن کریم به پاس آرمان 4000 شهید استان یزد» بود که جلسات متعددی با استانداری یزد، وزارت کشور، اداره کل اوقاف و امور خیریه و همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد و این پیگیری‌ها تا محقق شدن بودجه در سال آتی هم ادامه خواهد داشت.

مطهریان افزود: بیش از 520 نفر از فعالان قرآنی در سال 1402 از بیمه فعالان قرآنی استفاده کردند که در این زمینه و از نظر تعداد، رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد با اشاره به فعالیت صندوق قرض‌الحسنه اتحادیه گفت: این صندوق در سال 1402 بالغ بر 50 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به میزان 20 میلیارد ریال به جامعه قرآنی استان پرداخت کرده است.

مطهریان با اشاره به فعالیت 136 مؤسسه قرآنی در سطح استان و عضویت 90 مؤسسه در اتحادیه اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی در سطح استان با همکاری سه دستگاه قرآنی و مشارکت اتحادیه در سال 1403 ادامه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha