ستاد خدمات سفر کرمان در طول سال فعال می‌ماند
کد خبر: 4206052
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
در راستای توسعه گردشگری،

ستاد خدمات سفر کرمان در طول سال فعال می‌ماند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه ستاد خدمات سفر کرمان منحصر به نوروز نبوده و در طول سال فعال می‌ماند تا شاهد رونق گردشگری کرمان باشیم، گفت: سامانه پاسخگوی وزارت میراث فرهنگی به شماره ۰۹۶۲۹ در ایام نوروز پاسخگوی مهمانان نوروزی است.

سعید شاهرخی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، سعید شاهرخی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان امروز، ۲۷ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، نقش سیاسی اثرگذار رسانه‌ها را مهم دانست و بر تأمل حوزه کاری خود در بخش‌های مختلف با جامعه هدف تأکید کرد و گفت: امیدواریم در تعامل با اصحاب رسانه بتوانیم گردش اطلاعات داشته باشیم.

وی با اشاره به رتبه اول کرمان در بسیاری از بخش‌های تاریخی در کشور و میراث ناملموس، آثار طبیعی بسیاری که در کرمان وجود دارد، به ارائه گزارشی از برنامه‌‌های میراث فرهنگی کرمان در پنج ماهه گذشته پرداخت و اظهار کرد: ایجاد شورای توسعه گردشگری استان، افزایش سهم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ۱۰ درصد از اعتبارات بانک‌ها، افزایش تعامل با بخش خصوصی و برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی برای نخستین بار در شهرستان سیرجان، افتتاح دبیرخانه دائمی بازی چوگان در کرمان، تعریف رویداد کتیبه سرباز و... از جمله این دستاوردها است.

شاهرخی در ادامه به برنامه‌های نوروزی اشاره کرد و از تشکیل ستاد سفر با کمیته‌های تخصصی در استان خبر داد و تصریح کرد: نخستین مصوبه ستاد سفر استان این است که به دلیل مناسبت‌های مختلف سال در کرمان مانند هفته مقاومت، ستاد خدمات سفر منحصر به نوروز نبوده و در طول سال فعال باشد تا شاهد رونق گردشگری در کرمان باشیم. همچنین ستاد سفر در تمام شهرستان‌های استان نیز شکل گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان در خصوص حوزه جنوب کرمان نیز با بیان اینکه کار مستمر پژوهشی در حوزه تمدن جیرفت انجام می‌شود و کرمان سال آینده میزبان پژوهشگران حوزه تمدن جنوب کرمان است، اظهار کرد: سامانه پاسخگوی وزارت میراث فرهنگی به شماره ۰۹۶۲۹ در ایام نوروز پاسخگوی مهمانان نوروزی است.

انتهای پیام
captcha