احزاب به انتخابات از موضع تکلیف نگاه کنند
کد خبر: 4193377
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
معاون سیاسی وزیر کشور:

احزاب به انتخابات از موضع تکلیف نگاه کنند

سید محمدتقی شاهچراغی با تاکید بر اینکه حضور در میدان انتخابات یک تکلیف است، گفت: جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب فرقی نمی‌کند، به انتخابات از موضع تکلیف نگاه کنیم.

سید محمدتقی شاهچراغی، معاون سیاسی وزیر کشور

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، سید محمدتقی شاهچراغی، معاون سیاسی وزیر کشور، صبح امروز، پنجشنبه 21 دی، در خصوص انتخابات و اهمیت آن اظهار کرد: حتما احزاب به راهبردهایی که مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند، توجه جدی خواهند داشت.

وی افزود: تمام مسائل انتخابات گذشته را بررسی و نیازها را برطرف کرده‌ایم و باید بگویم به لحاظ زمانی از انتخابات گذشته جلوتر هستیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: در انتخابات امسال ۴۰۰۰ شعبه بیشتر  از گذشته در نظر گرفتیم تا در رأی‌گیری تسهیل شود، همچنین قریب به ۵۹ هزار شعبه آماده اخذ رای هستند و دستگاه‌های احراز هویت و نرم‌افزارهای مورد نیاز تأمین شده است.

شاهچراغی ادامه داد: اعضای شعب مشخص می‌شوند که این‌ها جدا از وظایف ناظران شورای نگهبان است.

وی با بیان اینکه چاپ ۷۱ میلیون تعرفه به تفکیک صورت گرفته و آماده شده است، خاطرنشان کرد: برای اجرای انتخابات همه شرایط فراهم است. قانون همه چیز را تعریف کرده و همه کارها باید برابر قانون صورت بگیرد. از روز گذشته فرصت یک ماهه شورای نگهبان آغاز شده است تا صلاحیت‌ها را بررسی کند. 

معاون سیاسی وزیر کشور ‌ادامه داد: به نظرم فرصت هست و ما هم در حوزه وزارت کشور تلاش داریم تا  شاهد مشارکت حداکثری باشیم. قطعاً مردم باید در  همه مراحل حضور داشته باشند و انتخابات محدود نشود. احزاب هم باید حضور داشته باشند و فعالیت آنها صرفا به انتخابات محدود نشود.

شاهچراغی گفت: جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب فرقی نمی‌کند، به انتخابات از موضع تکلیف نگاه کنیم. اگر نقد درستی هم وجود داشته باشد، ما در وزارت کشور استقبال می‌کنیم و تا آخر زمانی که قرار است اعلام نظر شود، ما در خدمت احزاب هستیم.   

وی با تاکید بر اینکه حضور در میدان انتخابات یک تکلیف است، گفت: انتخابات آثار ملی و فراملی دارد. نگران زخم زبان ها نباشید. همه دستگاه‌ها طبق قانون عمل کنند تا مشارکتی که در کلام رهبری آمده، محقق شود. 

شاهچراغی در پایان بیان کرد: امیدوارم فرصتی برای همکاری و همدلی ایجاد شود تا در اولین قدم، نتیجه آن را در ۱۱ اسفند با تلاش‌های شما ببینیم؛ زیرا  شما معتمد بخشی از مردم هستید.

انتهای پیام
captcha