«مهدی مرادی» پیرغلام خرم‌آبادی تکریم شد
کد خبر: 4193233
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

«مهدی مرادی» پیرغلام خرم‌آبادی تکریم شد

طی مراسمی از سوی نمایندگی بنیاد دعبل خزاعی استان لرستان از «مهدی مرادی» پیرغلام خرم‌آباد تکریم شد.

تکریم پیرغلام خرم آبادیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی نمایندگی بنیاد دِعبِل خُزاعی استان لرستان، مراسم تکریم پیرغلام حسینی(ع) مهدی مرادی، امروز، 20 دی‎ماه در هفتمین روز عروج ملکوتی شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان به همت نمایندگی بنیاد دِعبِل خُزاعی استان لرستان برگزار شد.

پیرغلام حسینی مهدی مرادی، متولد 1332 شهر الشتر با بیش از 70 سال سن در ایام جوانی، به همراه خانواده، از الشتر به خرم‌آباد مهاجرت کرد. پدر وی مرحوم حاج محمدقاسم مرادی، از ارادتمندان به مرجع عالیقدر جهان تشیع، مرحوم آیت‌الله بروجردی(ره) بوده و سال‌ها توفیق حضور و کسب فیض از محضر آن زعیم عالیقدر جهان تشیع را داشته است. 

این پیرغلام حسینی با در پیش گرفتن، مسیر پر از نور پدر بزرگوارشان، در فعالیت‌های سیاسی قبل از انقلاب، حضور فعالی داشته و در چند مرحله توسط ساواک دستگیر و زندانی می‌شود. 

مهدی مرادی، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در مساجد امام رضا(ع) محله اسدآبادی، امام سجاد(ع) محله شفا و امام خمینی(ره) محله جلال آل احمد (محدوده بیمارستان شهدای عشایر)، بانی و مجری جلسات و هیئت‌های مذهبی بوده، و از اعضای فعال هیئت حدیث شریف کسا خرم‌آباد به‌شمار می‎رود.

وی سال‌های متمادی، علاوه بر قرائت ادعیه و مداحی، به‌عنوان مسئله‌گو، در ترویج احکام شرعی، در جلسات مذهبی، پیشقدم، این سنت دیرینه، در هیئت‌های مذهبی خرم‌آباد است.

انتهای پیام
captcha