مکتب شهید سلیمانی راهی به سوی ظهور است
کد خبر: 4192267
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
یادداشت

مکتب شهید سلیمانی راهی به سوی ظهور است

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه راه مکتب سلیمانی همان راهی است که به ظهور ختم می‌شود، گفت: ملتی که در سالگرد شهادت شهیدانشان هم شهید می‌دهند، همان قومی هستند که قبل از ظهور امام مهدی(عج)، اسرائیل را به خاطره‌ها می‌سپارند و نابود می‌سازند.

طیبه توکلی حامد مدرس حوزه و دانشگاه به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، طیبه توکلی‌حامد، مدرس حوزه و دانشگاه فرهنگیان کرمان و مبلغ بین‌الملل مهدویت در یادداشت اختصاصی به ایکنا به «چرایی هراس دشمنان از شهید سلیمانی» پرداخت.

شهادت عاشقان مکتب شهید سلیمانی در حادثه تروریستی که در مسیر گلزار شهدای بین‌المللی کرمان اتفاق افتاد و باعث شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان شده است، به حق گواهی بر وعده صادق رهبر عزیزمان است که فرمودند: تأثیر شهادت حاج قاسم از خودش بیشتر است. دیروز دشمنان این انقلاب از شنیدن نام شهید سلیمانی خواب نداشتند اما امروز، از پرورش مکتب حاج قاسم هراس دارند و دست به چنین جنایاتی می‌زنند که نشان از ضعف آنها دارد، اما به کلام امام خمینی(ره) بی توجه‌اند که فرمودند: بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود.

برکت خون شهدا نه تنها باعث بیداری مردم ایران، که باعث بیداری کل دنیا خواهد شد و این خود زمینه نابودی بیشتر دشمنان را فراهم خواهد کرد. ضمن محکومیت این اقدام تروریستی، شهادت جمعی از زوار و عاشقان سردار دلها را به ساحت قدسی امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری و خانواده‌های شهدای معزز تسلیت عرض می‌نماییم و با خانواده‌های داغ دیده این شهدا ابراز همدردی نموده و برای آن عزیزان سفر کرده، از درگاه خداوند متعال علو درجات را مسئلت داریم.

در روز شمار دهه مقاومت در چهارمین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، یک روز به درستی به نام «شهید سلیمانی، اقتدا به اهل‌بیت(ع) و زمینه سازی ظهور» نام‌گذاری شده است. سردار دلها دانش‌آموخته دانشگاه مهدوی بود.همانگونه که امام زمان(عج) در توقيعى به خط مبارک خود بعد از دعا براى دور ماندن شيعيان از ضلالت و فتنه‌ها، درخواست روح يقين و عاقبت به خيرى آنها و تذكر به امورى چند می‌فرماید: وَ فِي ابْنَةِ رَسُولِ اللَّهِ لِي أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ. فاطمه دختر رسول خدا(ص) براى من اسوه و الگويى نيكوست. (کتاب الغیبه للحجه، شیخ طوسی، صفحه 286)

در اينكه حضرت مهدى(عج) كدام گفتار يا رفتار حضرت فاطمه(س) را سرمشق خويش ‍ قرار داده‌اند؟ احتمالات فراوانى بيان شده است كه در اين جا به مورد اصلی آن اشاره می‌کنیم: حضرت زهرا(س) با هيچ حاكم ظالمى بيعت نكرد. حضرت مهدى(عج) هم بيعت هيچ سلطان ستمگرى را بر گردن ندارد. (کتاب موعودشناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، صفحه 396). سردار دلها نیز با تأسی از رفتار حضرت فاطمه(س) که اطاعت از امام زمان خویش و ولایت‌پذیری را سرلوحه زندگی خود قرار داده و در راه دغدغه و خواسته امام زمان خویش که همان تحقق امر ظهور است، قدم برداشته و سالیان طولانی در صحنه‌های نبرد با دشمنان امام، مقابله کرده است.

سردار دلها راه، منش، رفتار و کنش حضرت زهرا(س) را سرلوحه زندگی خود قرار داده بود. حضرت فاطمه(س) سرور و پیشوای بانوان سراسر جهان هستی از آغاز تا پایان است و مردانی چون سردار سلیمانی‌ها دانش‌آموخته دانشگاه بزرگ فاطمی هستند که به تعبیر امام علی(ع) یار مظلوم و دشمن ظالمند.

ولایتمداری از خصوصیت ویژه حضرت زهرا(س) در زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی است، حاج قاسم سلیمانی از این خصوصیت الگو گرفت. مردم ایران نیز در طول 45 سال با داشتن این خصوصیت و ویژگی توانستند انقلاب خود را با وجود هجمه‌های دشمن حفظ کنند و در مقابل دشمنان ایستادگی نمایند.

اعتقاد به منجی امری فطری و در باور تمام مذاهب عالم است.اما شیعه، تنها مذهبی که اعتقاد و باور دارد که اکنون منجی در بین ما و بر کره خاکی زمین، زندگی می‌کند. اکنون با قتل و کشتار شیطان صفتان، ظلم ظالمان، عقل و دین خدا حکم می‌کند هرگاه تصویر شهیدی غرق به خون و ناله‌های مادری بر بالین فرزند را می‌بینیم، یک صدا فریاد بزنیم ناله و ندبه کنیم همانطور که در دعای ندبه می‌خوانیم: أَیْنَ بَقِیَّهُ اللَّهِ الَّتِی لا تَخْلُو مِنَ الْعِتْرَهِ الْهَادِیَهِ أَیْنَ الْمُعَدُّ لِقَطْعِ دَابِرِ الظَّلَمَهِ أَیْنَ الْمُنْتَظَرُ لِإِقَامَهِ الْأَمْتِ وَ الْعِوَجِ أَیْنَ الْمُرْتَجَی لِإِزَالَهِ الْجَوْرِ وَ الْعُدْوَانِ؛ کجاست حضرت بقیه اللَّه زیرا که نمی‌شود عالم خالی از عترت هادی امت باشد؟ کجاست آنکه برای برکندن ریشه ظالمان و ستمگران عالم مهیا گردیده؟ کجاست آنکه منتظریم اختلاف و کج رفتاری‌های اهل عالم را اصلاح کند؟ کجاست آنکه امیدواریم اساس ظلم و عدوان را از عالم براندازد؟

از روایات و ادعیه معتبر این نکته روشن شد که حضرت فاطمه(س)، امام زمان(عج) و حاج قاسم سلیمانی در مقابل ظلم ایستادگی می‌کنند و از حق مظلوم دفاع می‌کنند. برای این ویژگی مشترک است که امروزه دشمنان هراس دارند از هرکسی که در مسیر رسیدن به سردار دلها باشد. به همین دلیل است که دشمنان نه فقط از حاج قاسم بلکه از هواداران و زائرانش هم می‌ترسند. خوب می‌دانند وقتی می‌گوییم راه شهدا ادامه دارد، به چه معناست. آری راه سلیمانی همان راهی است که به ظهور ختم می‌شود. ملتی که در سالگرد شهادت شهیدانشان هم شهید می‌دهند، همان قومی هستند که قبل از ظهور امام مهدی(عج)، اسرائیل را به خاطره‌ها می‌سپارند و نابود می‌سازند.

من یک معلم استاد هستم، دانش‌آموزان و دانشجویان خود را سلیمانی‌وار تربیت خواهم کرد. مانند سردار دلها، آنها را تلاشگرا تربیت خواهم نمود نه نتیجه‌گرا، تا با وجود آنها آینده‌ای روشن را برای ایران پایدار به وسعت ایمان و به بلندای امید رقم بزنم، که در این صورت نظمِ نو جهانی با نسلِ آرمانی به وجود خواهد آمد. آنها را براساس سه هدف اصلی آموزش «عدالت آموزشی، کیفیت‌بخشی، تربیت ساحتی» تربیت می‌کنم تا یارانی از جنس منتظرانِ پویا، تلاشگر، بانشاط، خلاق و فعال برای امام مهربانی‌ها باشند تا در این زمانه که چندین کودک، زن و مرد بی‌گناه را در سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) به خاک و خون می‌کشند، بتوانند زمینه را برای ظهور منجی عالم بشریت فراهم نمایند تا دیگر شاهد این جنایات نسبت به کودکان و مردم مظلوم در جهان نباشیم.

به آنها خواهم آموخت که ترور و کشتار جمعی از مردم ایران نه تنها نتیجه و تأثیری ندارد، بلکه موجب برافروختن و گسترش شعله‌های اسلام و انقلاب اسلامی ایران می‌شود. دشمنان در طول چندین سال هر آتشی علیه ملت مؤمن و مظلوم ایران برافروختند و هرچه از ما بیشتر کشتند، نور انقلاب روز به روز روشن‌تر و گسترده‌تر شد، از مرزها گذشت و به عراق، یمن، شام، لبنان، فلسطین، آفریقا، شرق و غرب عالم رسید.

همانگونه که خداوند در آیه ٨ سوره صف می‌فرماید: «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ، کافران می‌خواهند تا نور خدا را به گفتار باطل (طعن و مسخره) خاموش کنند و البته خدا نور خود را هر چند کافران خوش ندارند، کامل و محفوظ خواهد داشت.»

به آنها آموزش می‌دهم که تربیت یافتگان در دانشگاه مهدوی و مکتب فاطمی از جمله حاج قاسم سلیمانی همانند حضرت فاطمه(س) بحث ولایت‌پذیری را در زندگی خود دنبال کردند، وصیت نامه سردار دلها تشبیه شده به ولایت‌نامه است و بیشتر مطالب ایشان در رابطه با ولایت‌پذیری است.

دانش‌آموزان و دانشجویان متعهد و شجاعم، امروز در کنار شما نونهالان و جوانان گام دوم انقلاب اسلامی ایران در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا همواره در حق طلبی، دفاع از مظلوم و مبارزه با استکبار جهانی نقشی فعال ایفا کردیم و براساس بیانات امام خامنه‌ای (دامة برکاته) صدای آزادی خواهی و استقلال‌طلبی خود را جهت محقق شدن صلح و آرامش جهانی به گوش جهانیان رساندیم.

 

انتهای پیام
captcha