روایتی کوتاه از دیدار مردم کرمان با رهبر معظم انقلاب
کد خبر: 4189572
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳

روایتی کوتاه از دیدار مردم کرمان با رهبر معظم انقلاب

پس از سال‌ها انتظار، روز شنبه دوم دی‌ماه سال‌جاری تعدادی از مردم کرمان برای نخستین‌بار با رهبر معظم انقلاب در تهران دیدار و ارادت مردم دیار شهید سلیمانی به ولایت را ابراز کردند.

دیدار مردم کرمان با رهبر معظم انقلاببه گزارش ایکنا از کرمان، دی‌ ماه همیشه با رویدادهای مختلف مردم کرمان را شگفت‌زده کرده است؛ از زلزله بم در سال ۱۳۸۲ تا شهادت سردار سلیمانی در سال ۱۳۹۸، اما این بار اتفاقی شیرین پیش‌رو بود. مردم کرمان قرار بود برای نخستین‌بار به دیدار رهبر معظم انقلاب مشرف شوند. چند روزی زمزمه‌هایی برای این دیدار در شهر وجود داشت و هر کسی دلش می‌خواست در این دیدار حضور داشته باشد اما قرعه فال در نهایت به نام ۱۵۰۰ نفر افتاد.

روز جمعه کاروان‌های مردمی پس از تجدید بیعت با شهدا و یار با وفای ولایت (شهید سلیمانی) عازم تهران شدند؛ حسرت نرسیدن و شوق حضور را می‌توانستی در چشم تمام کسانی که برای بدرقه آمده بودند ببینی. به هر کسی که می‌رسیدم التماس دعا می‌گفت و می‌خواست ابراز ارادتش را به رهبر معظم انقلاب برسانیم. خالصانه‌ترین ابراز ارادت را در چشمان دختر کوچولویی دیدم که در لحظات آخر نقاشی‌‌اش را به دستم داد تا آن را به حضرت آقا برسانم.

برخلاف همیشه دیگر غروب جمعه دلگیر نبود و با فکر «وصال یار» شب سخت اتوبوس‌ها به سحر رسید و حالا گروه‌های مختلف مردمی در مقابل بیت بودند تا راهی حسینیه امام(ره) شوند. در لحظات انتظار دیدار، دختران جوان روی دستشان جملاتی مانند «جانم فدای رهبر» «لبیک یا خامنه‌ای» و... می‌نوشتند. گروهی نیز سربند‌های «ما ملت شهادتیم»، «ما ملت امام حسینیم» و... را در دست داشتند، عکس شهدا نیز زینت‌بخش این محفل بود.

شوق دیدار در چشم تک تک حضار به وضوح دیده می‌شد، انتظار‌ها به پایان و دل به دلدار رسید، لحظه‌ای که در وصف کلمات نمی‌‌گنجد همه اشک می‌ریختند و تمام ارادت خود را در کلمات جای داده و با صدای بلند فریاد می‌زدند «لبیک یا خامنه‌ای»، «ما ذوالفقار حیدریم، فداییان رهبریم» و... .

انگار زمان ایستاده بود و تمام وجود حاضران شده بود چشم و گوش... لحظات خوش سپری شد و دیدار به اتمام رسید در مسیر برگشت نیز حس و حال‌ها متفاوت بود و برخی با شوق از آن تعریف کرده و گروهی نیز ترجیح می‌دادند سکوت کنند و دوباره آن لحظات ناب را به یاد آورند. این بار این غروب شنبه بود که به شدت دلگیر شده بود حس بغضی که به دلتنگی مهدی فاطمه(عج) گره خورد و اتوبوس‌ها را جلوی مسجد مقدس جمکران متوقف کرد. هوای دلنشین دومین روز زمستان، نم نم باران، صدای اذان و مسجد جمکران پایان‌بخش سفری بود به نام «وصال یار».

ما مردم کرمان هنوز لذت حضور رهبر معظم انقلاب در چادرهای کوچک زلزله‌زدگان بم و سفر شیرین معظم‌له در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۴ به کرمان را از یاد نبرده‌‌ایم و عاشقانه منتظر می‌مانیم تا بار دیگر کرمان معطر به قدوم مبارک ولی امر مسلمین شود.

انتهای پیام
captcha