خواهان توقف کودک‌کشی و نسل‌کشی در غزه هستیم
کد خبر: 4182383
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
امام جمعه کرمان:

خواهان توقف کودک‌کشی و نسل‌کشی در غزه هستیم

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه شاهد رستاخیز وجدان‌های بیدار جهان هستیم که به دفاع از غزه به پا خاسته‌اند، گفت: ما خواهان این هستیم که کودک‌‌کشی و نسل‌کشی هرچه زودتر در فلسطین و غزه به پایان برسد.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، ۲۶ آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: بهترین کار در پیشگاه خداوند رعایت تقوای الهی است و انسان باید عمر خود را صرف حرکت در این مسیر کند تا عاقبت به‌خیر شود.

وی با بیان اینکه عوامل متعددی در قرآن برای تربیت انسان ذکر شده است، افزود: یکی از این عوامل مهم، اعتقاد به در محضر خداوند بودن است. اعمال پیدا و پنهان انسان، نیت و باطن انسان و هر آنچه در آسمان‌ها و زمین می‌گذرد تحت علم خداوند است و آگاهی به این امر، بزرگترین عامل بازدارنده از طغیان بشر است و انسان با این نگاه تربیت الهی دارد.

نماینده ولی‌ فقیه در استان در خطبه دوم با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب(س) گفت: حضرت زینب(س) شخصیتی است که هم پیام عاشورا را به‌خوبی رساند و هم اهداف این قیام را به تصویر کشاند. ایشان در مکان‌های سخت با قدرت ظاهر شد تا پیام انقلاب سیدالشهدا(ع) برای همیشه برای جامعه بشر ماندگار شود.

وی با تبریک روز پرستار و بیان اینکه پرستاران در میدان سخت فعالیت می‌کنند که نمونه آن دوران کرونا بود، به آغاز هفته بسیج اشاره کرد و افزود: بسیج در دو محور قابل توجه است که نخستین آن این است که بسیج در اقشار مختلف جامعه عضو رسمی دارد و اعضای بسیج آماده، شجاع و وظیفه‌شناس در همه صحنه‌ها آماده خدمت هستند. تعبیر امام راحل که فرمود «بسیج لشکر مخلص خداست» بهترین تعبیر برای بسیج است و حضور بسیج در صحنه‌های سخت و پرخطر مشهود است.

علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: محور دوم، تأثير بسیج و تفکر بسیجی است که مرز نمی‌شناسد و امروز تفکر بسیجی به اندازه جعرافیای جهان فعال است. تفکر بسیجی صادر شده و دنیا را تحت نفوذ خود قرار داد و هیچ یک از قدرت‌ها توانایی جلوگیری از این نفوذ را ندارند.

وی تشکیل جبهه مقاومت را تحت تأثیر تفکر بسیجی دانست و افزود: یکی از مسائل مهم امروز موضوع غزه است و همه جهان در یک امتحان بزرگ قرار گرفته‌اند. دیپلماسی فعال دولت امروز قابل تقدیر است و با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران نشست ریاض شکل گرفت تا کشورهای اسلامی دور هم جمع شده و در مورد غزه تصمیم بگیرند اما سران دولت‌ها از توان خود برای توقف این نسل‌کشی استفاده نمی‌کنند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه شاهد رستاخیز وجدان‌های بیدار جهان هستیم که به دفاع از غزه به پا خاسته‌اند، ادامه داد: در کشورهای اسلامی و غیراسلامی مردم خوش درخشیده‌اند و برای دفاع از مظلوم به میدان آمده‌اند. دوران سخت جنگ و خونریزی به پایان می‌رسد و پیروزی برای حماس در آینده نزدیک محقق می‌شود.

نماینده ولی‌ فقیه در استان در پایان با بیان اینکه رژیم غاصب اسرائیل مجبور است شکست را بپذیرد و تاکنون جز جنایت هیچ دستاوردی نداشته است، گفت: ما خواهان این هستیم که کودک‌کشی و نسل‌کشی هرچه زودتر در فلسطین و غزه به پایان برسد.

انتهای پیام
captcha