ایکنا برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه جدی‌تر ورود کند
کد خبر: 4181036
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴

ایکنا برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه جدی‌تر ورود کند

امام جمعه کرمان با بیان اینکه وحدت مهمترین پیام خداوند و از مهمترین گزاره‌های قرآن است که خبرگزاری ایکنا نیز حول محور این کتاب فعالیت می‌کند، گفت: هرچه در مجامع علمی این رسالت قوی‌تر انجام شود اثرش در جامعه بیشتر است.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانحجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان ضمن تبریک سالروز تأسيس خبرگزاری ایکنا، گفت: هر رویداد و حادثه می‌تواند اثر مثبت یا منفی پیرامون خود داشته باشد و نشر و رساندن خبر این حادثه آثار چندین برابری دارد. زمانی که بحث حول محور قرآن که مأموریت مهم هدایت انسان را برعهده دارد باشد، پیرامون آن هر رویدادی رقم بخورد باید مخاطبان بسیاری در جریان آن قرار بگیرند. لذا هر اندازه که دایره اطلاع‌رسانی گسترده شده و زبان‌های بیشتری را تحت تأثیر خود قرار دهد همان اندازه جهات مثبت آن خبر تأثیرگذار است.

وی با تأکید بر اینکه مسلمانان باید هر اتفاق مثبتی که پیرامون قرآن رقم می‌خورد را نشر و گسترش دهند تا افراد بیشتری در جریان امور قرآنی قرار بگیرند، اظهار کرد: خبرگزاری ایکنا با همین نگاه شکل گرفته لذا هم باید این رویه و روحیه تقویت شده و هم دایره فعالیت آن گسترش یابد.

امام جمعه کرمان با اشاره به مخابره اخبار در خبرگزاری ایکنا به 21 زبان‌ زنده دنیا، تصریح کرد: هر اندازه این خبرگزاری در جغرافیای بیشتری خبرها را منتشر کند به آن رسالت اصلی خود بیشتر عمل کرده است و برای افزایش فعالیت‌های این رسانه دو مسئله بسیار مهم است؛ نخست آنکه خبرهایی که قرار است از این رسانه بسیار مهم که مخاطبان بسیاری دارد منتشر شود، باید کمیت و کیفیت مناسبی داشته باشد.

وی افزود: موضوع مهم دیگر این است که هر چه توسعه جغرافیایی خبرگزاری بیشتر شده و مخاطبان بیشتری در دایره اطلاع‌رسانی ببیند در حوزه رقابت با خبرهای فراوانی که در دنیا با عناوین مختلف پخش می‌شوند و ذهن مخاطب را به خودشان اختصاص می‌دهند، جایگاه خبرگزاری قوی‌تر شده و مأموریتش را بهتر می‌تواند انجام دهد. لذا اگر می‌خواهید با این حجم ورود کند نیاز به دو مسئله دارد و عِده و عُده باید متناسب باشد. خبرگزاری به لحاظ امکانات باید قوی شود و تعداد افراد آن نیز باید متناسب باشد و هر کدام از این دو عامل اگر ضعیف باشد نمی‌تواند رسالت خود را به خوبی به انجام رساند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در خصوص نقش خبرگزاری ایکنا در تحقق وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: در ضرورت ایجاد وحدت همین بس که مهمترین پیام خداوند و مهمترین گزاره‌هایی که انسان را تربیت و هدایت می‌کند در کتابی است که خبرگزاری ایکنا محور آن فعالیت می‌کند و هرچه در مجامع علمی این رسالت قوی‌تر انجام شود، اثرش در جامعه بیشتر است.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: مجامع و مراکز علمی خواص جامعه را تشکیل می‌دهند و هرچه خبرگزاری مخاطب خاص داشته باشد و ذهن آنها را جلب کند هر کدام از آنها مُبلغ خبرگزاری می‌شوند و بهتر می‌توانند رسالت خبرگزاری ایکنا را به طبقات مختلف جامعه برسانند لذا خبرگزاری در این حوزه هرچه بیشتر هزینه و سرمایه‌گذاری کند، ارزش افزوده بسیاری پیدا می‌کند.

انتهای پیام
captcha