خبرگزاری ایکنا در معرفی چهره‌های قرآنی نقش مهمی بر عهده دارد
کد خبر: 4180823
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

خبرگزاری ایکنا در معرفی چهره‌های قرآنی نقش مهمی بر عهده دارد

مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمان با بیان اینکه خبرگزاری ایکنا در سطح جهان می‌تواند اثرگذار و سبب اطلاع‌رسانی افراد بسیاری در حوزه قرآنی باشد، گفت: در حوزه استعدادیابی چهره‌های قرآنی کمتر کار شده و باید فرصتی فراهم شود که استعدادهای قرآنی از کودکی شناخته شوند تا پرورش یافته و به اساتید برتر قرآن تبدیل شوند.

حجت‌الاسلام مهدی عربپور دبیر ستاد اقامه نماز کرمانحجت‌الاسلام مهدی عربپور، مدیر ستاد اقامه نماز و بنیاد مهدویت استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا استان در آستانه سالروز تأسيس خبرگزاری ایکنا، با بیان اینکه این خبرگزاری در دوران خدمت خود از ابتدای تأسيس تاکنون عملکرد خوبی داشته است، گفت: تلاش‌های این رسانه در انعکاس اخبار به‌ویژه اخبار قرآنی به ویژه در استان قابل تقدیر است.

وی با اشاره به انعکاس اخبار به ۲۰ زبان زنده دنیا در خبرگزاری ایکنا، اظهار کرد: قطعاً این خبرگزاری در حوزه قرآن یک ظرفیت مناسبی است که می‌توانیم برای اشتیاق افراد به موضوعات و عرصه قرآنی از این ظرفیت استفاده کنیم و این خبرگزاری در سطح جهان می‌تواند اثرگذار و سبب اطلاع‌رسانی افراد بسیاری در حوزه قرآنی باشد.

حجت‌الاسلام عربپور با تأکید بر اینکه اخبار قرآنی باید ابتدا از سوی خبرگزاری ایکنا منتشر شوند، افزود: خبرنگاران این رسانه باید تمام اهتمام خود برای حضور در عرصه‌های مختلف را به کار بگیرند تا اخبار به روز منتشر شود.

وی آشنایی همه اقشار با خبرگزاری ایکنا را ضروری دانست و ادامه داد: استفاده از این خبرگزاری باید توسعه یافته و متولیان ایکنا باید در مورد این خبرگزاری تبلیغات بیشتری انجام دهند تا کاربران و مخاطبان آن باید بیشتر باشند.

مدیر بنیاد مهدویت استان کرمان تصریح کرد: یکی از رسالت‌های خبرگزاری ایکنا معرفی چهره‌های قرآنی در دو بخش است. بعضی از چهره‌های قرآنی شناخته شده و بعضی هنوز پنهان هستند که باید شناخته شوند و رشد کنند. در بخش اول و معرفی چهره‌های قرآنی که رتبه‌های برتر را در مسابقات قرآن به دست آوردند ایکنا نسبتاً خوب عمل کرده اما در حوزه استعدادیابی چهره‌های قرآنی کمتر کار شده و باید فرصتی فراهم شود که استعدادهای قرآنی از کودکی شناخته شوند تا پرورش یافته و به اساتید برتر قرآن تبدیل شوند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان در پایان با بیان اینکه انتظار داریم با همت مسئولان به ویژه مسئولان استانی این خبرگزاری جایگاه بهتری در جامعه داشته باشد، گفت:سومین موضوع برای ارتقای سطح خبرگزاری این است که علاوه‌بر نقل اخبار، تحلیل خبرها را داشته باشند و در بحث محتوای فرهنگی قرآنی با گفت‌وگو‌ها و ارائه مقالات می‌توان سطح خبرگزاری را ارتقا داد.


انتهای پیام
captcha