طوفان‌ الاقصی حرکت به سمت ظهور و نظم جدید جهانی است
کد خبر: 4176711
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸

طوفان‌ الاقصی حرکت به سمت ظهور و نظم جدید جهانی است

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه طوفان‌ الاقصی حرکت به سمت ظهور و نظم جدید جهانی است، گفت: با حمله اسرائیل به بیمارستان المعمدانی باقی مانده انسانیت تمدن غرب به باد رفت و طوفان الاقصی نه تنها تمدن غرب را به چالش کشید بلکه ايمان تمام مسلمانان را هم محک می‌زند و غربال بزرگ تاریخ را فراهم کرده است.

طیبه توکلی حامد مدرس حوزه و دانشگاهطیبه توکلی حامد، مدرس حوزه و دانشگاه فرهنگیان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از استان در خصوص رویدادهای اخیر فلسطین با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری که فرمودند: فلسطین کلید رمز‌آلود ظهور حضرت مهدی(عج) است. فلسطین را در آخرالزمان از دست ندهید؛ زاویه دید فلسطین اشغالی برای رسیدن به ظهور حضرت بقیةالله بسیار مؤثر است، گفت: مسئله قدس یک مسئله انسانی، دینی و قرآنی است و رهایی فلسطین، مقدمه ظهور و رهایی بشریت است.

وی با اشاره به آیه ۴ سوره اسرا، اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید «و در کتاب (تورات، یا در لوح محفوظ و کتاب تکوین الهی) خبر دادیم و چنین مقدر کردیم که شما بنی‌اسرائیل دو بار حتماً در زمین فساد و خونریزی می‌کنید و تسلط و سرکشی سخت ظالمانه می‌یابید». این دو حادثه مربوط به رویدادهای بعد از جنگ جهانی دوم و تشکیل حزبی به نام صهیونیسم و تشکیل دولتی به نام اسرائیل در قلب ممالک اسلامی است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: منظور از فساد اول بنی‌اسرائیل و برتری‌جویی آنها همین تشکیل دولت در ممالک اسلامی است و منظور از انتقام نخست آن است که ممالک اسلامی در آغاز که از این توطئه آگاه شدند دست به دست هم دادند و توانستند بیت‌المقدس و قسمتی از شهرها و قصبات فلسطین را از چنگال یهود بیرون آورند و نفوذ یهود از مسجد الاقصی به کلی قطع شد. منظور از فساد دوم هجوم بنی‌اسرائیل با اتکای نیروهای استعمار جهانخوار و اشغال سرزمین‌های اسلامی و گرفتن بیت‌المقدس و مسجد الاقصی است.

وی با بیان اینکه یکی از نشانه‌های فساد و طغیان بنی‌اسرائیل هم سنخ بودن آن با فساد و طغیان فرعونی است، تصریح کرد: این فساد با استکبار، طغیان، ظلم، آدم‌کشی و نابودی حرث و نسل و... همراه است اما این تفاوت را دارد که فساد و علو بنی‌اسرائیل با قید کبیراً همراه است و این قید در فساد و علو فرعونی وجود ندارد، لذا شاید بتوان از وجود قید کبیراً نتیجه گرفت که فساد و علو بنی‌اسرائیل به مراتب از فساد فرعون بزرگ‌تر است. بزرگی فساد و گردنکشی در حجم، مکان و زمان متصور است در حجمی بیش از حجم فساد فرعون، در مکانی وسیع‌تر از عرصه فساد فرعون و در زمانی بیشتر از زمان فساد فرعون.(مقاله باز نگاهی تحلیلی به فرجام بنی‌اسرائیل در آخرالزمان با بررسی تطبیقی آیات ۴ تا ۷ سوره اسراء، مجید منتظرزاده، صفحه ۵۹).

توکلی‌حامد افزود: در منابع روایی، داده‌هایی وجود دارد که بیانگر این حقیقت هستند که اخبار این آیات مربوط به آینده و در نزدیکی عصر ظهور بوده و در دسته‌ای از آنها به طور خاص می‌‌توان یافت که حتی آن افرادی که در تعبیر قرآن «عبادا لنا» شده و وارد مسجد‌‌ الاقصی می‌شوند معرفی شده‌اند، به‌عنوان نمونه می‌توان به روایت «عَنْ أَبِی‌عَبْدِاللَّهِ فِی قَوْلِهِ تَعَالَی: ... فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما فَإِذَا جَاءَ نَصْرُ دَمِ الْحُسَیْنِ (بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ) قَوْمٌ یَبْعَثُهُمُ اللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ فَلَا یَدَعُونَ وَتْراً لآِلِ مُحَمَّدٍ إِلَّا قَتَلُوهُ وَ کانَ وَعْداً مَفْعُولًا خُرُوجُ الْقَائِمِ.» اشاره کرد.

وی اظهار کرد: امام صادق(ع) در مورد آیه فَإِذا جاءَ وَعْدُ اولاهُما بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا اوّلی بَأْسٍ شَدِیدٍ فرمودند، این آیه بر مردمی دلالت دارد که خداوند پیش از ظهور امام قائم(عج) می‌فرستد و هیچ‌کس را که مسئول خونی در خاندان محمد(ص) است وا نگذارند مگر آنکه او را بکشند؛ و این وعده‌ای قطعی است(کتاب الکافی، کلینی، جلد ۸، صفحه ۲۰۶).

این مبلغ مهدویت ادامه داد: مرحوم فیض کاشانی ذیل تفسیر این آیات علاوه بر نقل روایات یاد شده می‌گوید که اخبار رسیده از ائمه دلالت دارند بر اینکه در نزدیکی قیام حضرت مهدی(عج) قومی خواهند آمد که جان خویش را مقدم داشته تا اسباب نصرت، یاری و فضاسازی ظهور دولت حضرت(عج) را فراهم کنند(کتاب تفسیر الصافی، فیض کاشانی، جلد ۴، صفحه ۷۶).

وی با معرفی کتاب «دشمنان مهدویت چرا و چگونه؟» نوشته محمدمهدی حامدی، گفت: با وجود شواهد قرآنی و روایی حجت بر تمام جهانیان تمام شده که مسئله فلسطین مربوط به دوران ظهور است و باید از حماسه‌سازان غزه که از اول می‌دانستند پیامد طوفان آزادی‌بخش آنها چه خواهد بود، حمایت و دفاع کرد.

این مبلغ بین‌الملل با بیان اینکه طوفان‌ الاقصی حرکت به سمت ظهور و نظم جدید جهانی است، تصریح کرد: با حمله اسرائیل به بیمارستان المعمدانی غزه ته مانده انسانیت تمدن غرب به باد رفت، طوفان الاقصی نه تنها تمدن غرب را به چالش کشید بلکه ايمان تمام مسلمانان را هم محک می‌زند و غربال بزرگ تاریخ را فراهم کرده است. باید به این نکته توجه داشته باشیم که یکی از علل غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) این است که خوبان از بدان جدا شوند، پس باید بصیرت خود را افزایش دهیم تا خدای نکرده در مسئله فلسطین دچار شک نشویم.

وی با اشاره به سخنانی از بزرگان جهان مبنی بر لزوم هم‌دردی با مظلومان و همچنین جنایات اسرائیل در قتل‌عام مردم غزه، افزود: آشوب‌ها و نابسامانی‌هایی که در روزگار ما در سراسر جهان پدیدار شده است، نزدیک‌تر شدن هوای لطیف و آسمان صاف و آفتابی عصر ظهور را بشارت می‌دهد.

این فعال مهدوی ادامه داد: اگر کسی با دیدن صحنه‌های جنایات رژیم کودک‌کش تکان نخورد و از اسرائیل اعلام انزجار و برای نابودیش دعا نکند و برای کمک به فلسطینیان کاری انجام ندهد، نمی‌شود نام انسان بر او گذاشت. حقوق بشر طنز تلخ عصر غیبت است. این روزها همگی عبارت «أیْنَ الْمُرْتَجَى لِإِزَالَهِ الْجَوْرِ وَ الْعُدْوَانِ، کجاست آن جایگاه امید، برای بر انداختن ستم و بیدادگری؟» را زمزمه می‌کنیم و همه چِشم انتظار ظهور هستیم اما غافل از اینکه خودِ ما مانع ظهور هستیم.

توکلی حامد در پایان با بیان اینکه یکی از شرایط برای ظهور وجود یارانی است که با معرفت، محبت بوده و نسبت امام خویش اطاعت داشته باشند، اظهار کرد: اگر دوست داریم در ظهور حضرت مؤثر باشیم تا دیگر شاهد هیچ‌گونه ظلم و ستمی در جهان نباشیم؛ دعای اللهم ارزقنا توفیق الطاعه... را بخوانیم و به معانی آن دقت کنیم زیرا امام زمان(عج) وظایف عمومی و خصوصی هر فرد و قشری را در این دعا مطرح کرده‌اند که وظیفه بانوان حیا و عفت، وظایف جوانان توبه و بازگشت، وظایف عالمان زهد و خیرخواهی، وظایف دانشجویان و دانش آموزان تلاش و شوق، وظایف شنوندگان پیروی و پندآموزی، وظایف پیران متانت و آرامش، وظایف ثروتمندان فروتنی و گشاده‌دستی، وظایف تنگدستان شکیبایی و قناعت و وظایف حاکمان عدالت و دلسوزی است.

انتهای پیام
captcha