عملیات طوفان‌ الاقصی، نشانگر افول سلطه‌گری اسرائیل است
کد خبر: 4174337
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

عملیات طوفان‌ الاقصی، نشانگر افول سلطه‌گری اسرائیل است

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان یزد با بیان اینکه عملیات طوفان‌ الاقصی پیام‌های متعددی برای کشورهای دیگر داشت، گفت: کشورهای دنیا بدانند که سلطه‌گری آمریکا و صهیونیست رو به افول است و ارتباط دوستانه با چنین ظالمانی یک خطای استراتژیک مهم است.

حجت‌الاسلام مرتضی جمالی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ولیعصر رفسنجانحجت‌الاسلام مرتضی جمالی، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان در خصوص اهمیت و دستاوردهای عملیات طوفان‌ الاقصی، با بیان اینکه این عملیات نشان داد که هویت ملی و اسلامی بودن مردم فلسطین در حال بازسازی است و احساس قدرت و غرور ملی به مردم فلسطین بازگشت، گفت: دومین دستاورد این عملیات مشخص شدن قدرت پوشالی اسرائیل و آمریکا بود.

وی با اشاره به آیه ۵ سوره قصص، اظهار کرد: سومین دستاورد عملیات طوفان‌ الاقصی ایمان به وعده‌های خداوند است؛ همه می‌دانند که ظلم پایدار نیست و زمان غصب سرزمین فلسطین و ظلم به ملت‌های مستضعف تمام شده و وعده الهی بر آن است که دنیا از آن مستضعفان باشد.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان یزد ادامه داد: این عملیات همچنین پیام اقتدار انقلاب و جمهوری اسلامی را به دنیا رساند. همه دنیا می‌دانند که مهمترین پشتوانه مردم فلسطین جمهوری اسلامی ایران است و با توجه به اینکه بعضی کشورها مدعی ابرقدرت بودن هستند اما در برابر عظمت ایران کم می‌آورند و شکست می‌خورند.

وی مهمترین نقش ایران در مقاومت ملت فلسطین را زنده نگه‌داشتن این قیام دانست و تصریح کرد: تنها حامی معنوی و بین‌اللملی فلسطین، جمهوری اسلامی ایران است. امام راحل با تعیین روز قدس این حمایت را در بین مسلمانان دنیا نهادینه کرد؛ امروز نیز ایران با آموزش‌های مختلف و کمک‌های نظامی نقش بزرگی در اعتماد به نفس و مقاومت مردم غزه دارد.

حجت‌الاسلام جمالی با بیان اینکه عملیات طوفان‌ الاقصی پیام‌های متعددی برای کشورهای دیگر داشت، افزود: کشورهای دنیا بدانند که هژمونی آمریکا و صهیونیست رو به افول است و این افول مورد اذعان کارشناسان آمریکایی نیز هست. همچنین این پیام سیاسی را برای کشورهای مسلمان دارد که نباید به کشور و حکومت غاصبی مانند اسرائیل اعتماد کرد و ارتباط دوستانه با چنین ظالمانی یک خطای استراتژیک مهم است و این پیام را می‌رساند که اسرائیل رو به افول است.

وی ادامه داد: سومین پیام عملیات طوفان‌ الاقصی این است که اسلام رو به گسترش است و اقدامات اسلام‌ستیزی و هتک هرمت به قرآن نتیجه‌ای نخواهد داشت؛ هراندازه علیه اسلام کار کنند عظمت آن بیشتر می‌شود و با این عملیات بسیاری از مسلمانان دنیا در همه کشورها حس اقتدار و عزت نفس بالایی گرفتند.

حجت‌الاسلام جمالی با بیان اینکه جبهه‌ مقاومت با تلاش‌های سردار سلیمانی اقتدار یافت و گسترش پیدا کرد، گفت: همه انسان‌های آزادی‌خواه و اسلام‌گرا از ملیت‌های مختلف به این جبهه پیوسته‌اند و اعتماد کردند و با عملیات طوفان‌ الاقصی اقتدار جبهه مقاومت بر همه روشن‌تر شد و دنیا فهمید جبهه مقاومت قدرت دارد و علمی پیش می‌رود.

وی افزود: از این پس قدرت‌های دنیا جبهه‌مقاومت را به عنوان یک رکن اساسی در معاملات بین‌المللی مورد توجه دارند و معاملات بین‌المللی بستگی به خواسته‌ها و حرکت‌های جبهه‌مقاومت و نقش جمهوری اسلامی در دنیا دارد. همچنین نقشه‌هایی که آمریکا و اسرائیل برای تجزیه کشورهای اسلامی در سر می‌پروراندند در حال از بین رفتن است زیرا جبهه‌ مقاومت در حال متحد کردن کشورهای اسلامی است و این اتحاد روز به روز بیشتر می‌شود.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان یزد در پایان نقش مردم و به‌ویژه جوانان و دانشگاهیان در حمایت از اقدامات جبهه‌مقاومت را مهم دانست و اظهار کرد: تجمعات مردم و دانشگاهیان هم سبب اتحاد امت در راستای نابودی یک دشمن مشترک می‌شود و هم اینکه برای مردم فلسطین و مسلمانان یک دلگرمی است. همچنین نسل جدید باید آرمان آزادی فلسطین و قدس را که امام راحل بنیان گذاشت بشناسد و این تجمعات در حفظ این آرمان مهم است و باید تا زمان نابودی اسرائیل ادامه یابد.

انتهای پیام
captcha