مرکز تحلیلی سوئدی: چهره سوئد در جهان پس از قرآن‌سوزی تخریب شده است
کد خبر: 4159185
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۷

مرکز تحلیلی سوئدی: چهره سوئد در جهان پس از قرآن‌سوزی تخریب شده است

مرکز اطلاع‌رسانی سوئد در تحلیلی، تأثیر قرآن‌سوزی و اعتراضات پس از آن بر وجهه این کشور در جهان را بسیار مخرب دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سوئد، سرویس امنیت داخلی سوئد، پس از حادثه سوزاندن نسخه‌های قرآن و اعتراضات پس از آن در جهان اسلام گزارش داد وضعیت امنیتی در سوئد نسبت به قبل بسیار بدتر شده است. اما تنها وضعیت امنیتی نیست که در این کشور معروف به صلح و امنیت در جهان بدتر شده است.
 
شهرت و نقش سوئد به عنوان یک کشور بی‌طرف سیاسی در سطح جهانی به پایان رسیده است و این کشور حمایت برخی گروه‌های اجتماعی از جمله مهاجران مسلمان را که از آتش زدن کتاب مقدس خود احساس خشم می‌کنند از دست داده و در نهایت ممکن است با تحریم‌های اقتصادی مواجه شود که هر چند ممکن است برای اقتصاد این کشور مخرب نباشد اما اثری منفی بر شهرت بین‌المللی سوئد خواهند داشت.
 
سرویس امنیت داخلی سوئد که با نام اختصاری ساپو (SÄPO) شناخته می‌شود اعلام کرد که سوزاندن قرآن در سوئد و کمپین‌های مداوم در رسانه‌های اجتماعی بر وجهه این کشور  تأثیر منفی گذاشته است.
 
این نهاد چهارشنبه گذشته در بیانیه‌ای افزود که تصویر سوئد از یک کشور بردبار به کشوری متخاصم با اسلام و مسلمانان تغییر کرده است و گمان می‌رود که حملات به مسلمانان مورد تأیید دولت است و مؤسسات خدمات اجتماعی دولتی کودکان مسلمان را می‌ربایند. ساپو همچنین اعلام کرد که همه این خطرات باعث افزایش تهدیدات علیه سوئد از سوی برخی محافل می‌شود و تهدید تروریسم در این کشور همچنان بالاست و از پنج درجه‌ در درجه سه قرار دارد. 
 
سوزانا ترورنینگ، معاون دپارتمان مبارزه با تروریسم در این سازمان، به رادیو تلویزیون دولتی سوئد گفت: ما در یک موقعیت خطرناک هستیم، این یک تهدید رو به رشد است که ممکن است منجر به حملاتی شود. 
 
از سوی دیگر جوزپ بورل، هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه در بیانیه‌ای هتک حرمت کتاب‌های دینی در سوئد و دانمارک را محکوم کرد و گفت: رفتار افراد آشوب‌گر تنها به نفع کسانی است که می‌خواهند بین ما تفرقه بیندازند و جوامع ما را متفرق کنند. 
انتهای پیام
captcha