اعزام 100 هزار بازنشسته تأمین اجتماعی به سفر‌های زیارتی
کد خبر: 4155439
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
محسن تقیانی خبر داد؛

اعزام 100 هزار بازنشسته تأمین اجتماعی به سفر‌های زیارتی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی گفت: برنامه‌ریزی شده امسال 100 هزار نفر از بازنشستگان به سفر زیارتی قم و مشهد اعزام ‌شوند.

محسن تقیانی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی به مناسبت 25 تیر روز تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با ایکنا به تشریح برنامه‌های این سازمان پرداخت و گفت: این هفته به مناسبت روز تأمین اجتماعی مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه برگزار خواهد شد. طی فرایندی از استان‌ها 15 نفر انتخاب شده‌اند و از آنها با حضور مقامات کشور تقدیر به عمل می‌آید. همچنین آغاز سفرهای زیارتی بازنشستگان را خواهیم داشت؛ برنامه‌ریزی شده امسال 100 هزار نفر از بازنشستگان به سفر زیارتی قم و مشهد اعزام ‌شوند.  

وی ادامه داد: شیوه‌نامه المپیاد ورزشی بازنشستگان ابلاغ شد و فرایند آن در استان‌ها آغاز می‌شود و مرحله استانی المپیاد تا نیمه اول سال در استان‌های کشور برگزار خواهد شد و ‌ان‌شاء‌الله در آبان‌ماه مرحله کشوری آن برگزار خواهد شد.

امضا تفاهم‌نامه با سازمان دارالقرآن

تقیانی فعالیت‌های قرآنی سازمان تأمین اجتماعی را اینگونه شرح داد:‌ اخیراً تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان دارالقرآن کریم امضا کردیم و بحث‌های آموزشی را برای کارکنان، بازنشستگان و خانواده‌ها با همکاری سازمان دارالقرآن کریم برگزار خواهیم کرد. این آموزش‌ها در چند سطح روخوانی، روان‌خوانی حفظ و تدبر در قرآن برگزار می‌شود. بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن امسال برگزار خواهد شد و تعداد مشمولان شرکت در این مسابقات افزایش پیدا کرده و خانواده‌ها و فرزندان کارکنان نیز می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند. امیدواریم در نیمه دوم سال جاری مسابقات قرآن کریم برگزار شود. 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی در رابطه با اقدامات این سازمان در راستای طرح جوانی جمعیت بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی متأثر از رویدادهای جمعیتی است و هرچه تعداد موالید بالا رود تعداد بیمه‌شدگان افزایش پیدا می‌کند؛ در همین راستا اقدامات متعددی از طریق قانونی برای این سازمان تکلیف شده است و ما نیز برنامه‌ریزی‌های فرهنگی را در این راستا انجام داده‌ایم.

رایگان شدن هزینه‌های بارداری

وی ادامه داد: به همین علت موضوع حمایت از مادران باردار و رایگان شدن هزینه‌های بارداری به روش طبیعی در دستور کار قرار گرفته و مشاوره‌های دوران بارداری را به صورت رایگان در اختیار مادران قرار داده‌ایم. همچنین درمان ناباروری به صورت کامل تحت پوش بیمه سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته و برای درمان زوج‌های نابارور حمایت بیمه‌ای صورت می‌گیرد.

تقیانی افزود: در کنار این اقدامات عمومی کمک‌ هزینه‌های ازدواج و تولد به کارمندان سازمان تأمین اجتماعی اعطا می‌شود. امسال جشن روز جوانی جمعیت نیز برگزار شد و در رویدادی به موضوع تولید پوستر برای جوانی جمعیت پرداختیم. در این رویداد بیش از 100 پوستر با موضوع جوانی جمعیت تولید شد که در آینده طی مراسمی از این آثار رونمایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: المپیادها و برنامه‌های ورزشی، سفرهای زیارتی و حمایت‌های معیشتی از بازنشستگان در راستای حمایت از سلامت روان مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی برگزار می‌شود. همچنین کارگاه‌های مشاوره سلامت در بخش درمانی برای بازنشستگان در سطح کشور به صورت رایگان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha