توهین به قرآن توهین به بشریت است
کد خبر: 4151385
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
رئیس‌جمهور در جمع نمازگزاران جمعه رفسنجان:

توهین به قرآن توهین به بشریت است

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در جمع نمازگزاران جمعه رفسنجان در واکنش به هتک حرمت قرآن در سوئد گفت: توهین به قرآن، توهین به بشریت و ارزش‌های اسلامی است و جامعه اسلامی از آن نخواهد گذشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسیبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور امروز، ۹ تیرماه در جمع نمازگزاران جمعه شهرستان رفسنجان با تبریک ایام امامت و ولایت گفت: از خداوند متعال مسئلت می‌کنم به برکت این اعیاد برکاتش را بر نظام مقدس اسلامی و امت اسلامی نازل فرماید.
 
وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه معیناً باید به سخن ولی‌ توجه شود و باید سخن ولی شنیده و اطاعت شود، اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) بر بشریت ولایت دارند و زمان غیبت، ولی‌ فقیه جامع شرایط ولایت دارد و امروز خدا را شاکریم که زیر سایه ولایت هستیم. مشروعیت این نظام، دستگاه‌ها و بخش‌های آن همه به ولایت متصل است و امروز مردم‌سالاری دینی را در پرتو ولایت مشاهده می‌کنیم.
 
حجت‌الاسلام رئیسی با بیان خاطره‌ای از نخستین حضور خود در رفسنجان به‌عنوان طلبه‌ای برای امر تبلیغ افزود: مردم شهرستان رفسنجان همواره ولایتمدار، متدین و دین‌مدار بوده‌اند و به ارواح مطهر تمام سرداران، شهدا و کسانی که در استان کرمان برای دفاع از دین و ارزش‌ها خوش درخشیده‌اند درود می‌فرستیم و یادشان را گرامی می‌داریم.
 
وی ضمن ابراز خرسندی برای حضور در جمع نمازگزران رفسنجانی اظهار کرد: این سفر، سفر استانی نیست بلکه سفر سر زدن به پروژه‌ها و طرح‌هاست، به‌ویژه طرح‌هایی که سبقه حیاتی دارد و آب از مهمترین مسائل است. دولت مردمی با مسئله تنش آبی در بسیاری از استان‌ها مواجه است که از اول دولت برای حل این مشکل برنامه‌ریزی شد. ۱۰ هزار روستا هدف‌گذاری شد و در دو سال از عمر دولت تنش آبی در سه هزار روستا حل شده و برنامه‌ریزی ما آن است که در دو سال آینده باقی روستاها نیز با کار جهادی آبرسانی شود. 
 
رئیس‌جمهور با اشاره به بازدید خود از طرح انتقال آب خلیج فارس گفت: از بهمن‌ماه سال گذشته کار آغاز شده و تا به حال ۶۴ کیلومتر لوله‌گذاری شده و نیمی از کار آبرسانی به کرمان انجام شده و کار به‌سرعت در حال پیشرفت است.
 
وی از فعال شدن جبهه‌ای ویژه برای آبرسانی به رفسنجان خبر داد و افزود: از امروز، ۱۶ کیلومتر لوله‌گذاری خط فرعی انتقال آب به رفسنجان آغاز می‌شود و ظرف دو سه ماه آینده انجام خواهد گرفت زیرا کار بسیار جهادی در حال پیشرفت است.
 
حجت‌الاسلام رئیسی وضعیت کشاورزی و برق رفسنجان را نیز مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: مسئله برق در رفسنجان به‌گونه‌ای مدیریت خواهد شد تا مشکلی برای کشاورزان ایجاد نشود زیرا هم باید تقسیم برق را مدیریت کنیم و هم اینکه کشاورزان بتوانند محصول خوبی برداشت کنند.
 
وی با بیان اینکه هویت رفسنجان باید توسط جوانان و دستگاه‌های فرهنگی حفظ شود و روزبه‌روز ارتقا یابد، ادامه داد: این هویت برخواسته از همین نمازهای جمعه، هیئت‌های عزاداری، مساجد و تکایاست. هویت دین‌مداری و روحیه انقلابی همواره در تاریخ رفسنجان قابل مشاهده است و باید حفظ شود. این هویت سرمایه عظیمی است که نسل‌ها و شهرها را حفظ می‌‌کند و این هویت می‌تواند در مقابل تهاجم فرهنگی ایستادگی کند.
 
رئیس‌جمهور هویت دینی و انقلابی را ابزاری مهم برای مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و با بیان اینکه ایمان و امید باید حفظ شود، تصریح کرد: دشمن به دنبال از بین بردن ایمان و امید به‌ویژه در بین جوانان است و همه دولتمران وظیفه دارند با تلاش و کار جهادی امید را در دل مردم روزبه‌روز افزون کنند.
 
وی با بیان اینکه شخصیت حاج قاسم مبتنی بر ایمان به خدا، عشق به حضرت زهرا(س)، عشق به امامین انقلاب و مردم‌دوستی شکل گرفت، افزود: مکتب سلیمانی و مکتب امام راحل ادامه مکتب عاشوراست و در آن ایمان و امید وجود دارد.
 
رئیس‌جمهور با اشاره به تهدیداتی که امروز نسبت به دین به ویژه در کشورهای مدعی حقوق بشر وجود دارد، اظهار کرد: توهین به کتاب قرآن، توهین به همه ادیان الهی و توهین به انسانیت، بشریت و ارزش‌های الهی است و جامعه اسلامی از این توهین نخواهد گذشت و بیزاری خود را از این توهین اعلام می‌کنند.
 
وی با تأکید بر اینکه جوانان باید بدانند این کسانی که مدعی آزادی بیان و عقیده هستند، چگونه استکباری و استبدادی مقدسات مسلمانان را مورد اهانت قرار می‌دهند، افزود: آنها دروغ می‌گویند و طرفدار آزادی بیان، قلم و عقیده نیستند که اگر بودند قرآن جلوه آزادی است و به بشریت آزادی می‌آموزد. آنها با آزادی مخالف هستند و می‌خواهند استبداد رأی و باطل خود را با تابلوی آزادی بیان بر بشریت تحمیل کنند.
 
حجت‌الاسلام رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های سفر یک روزه خود به کرمان، گفت: برق و آب از اولویت‌های دولت محسوب می‌شود و پروژه ها در حوزه‌های مختلف در دست اقدام است و در کرمان برای ساخت ورزشگاه، بیمارستان، مراکز درمانی و جاده‌های مواصلاتی قدم‌های خوبی برداشته شده و حرکت جهادی در همه استان‌ها انجام می‌شود.
 
وی تصریح کرد: تنش‌های آبی در بسیاری از شهرها بوده و یکی پس از دیگری دنبال رفع آن هستیم و این ظرفیت وجود دارد تا پروژه‌های نیمه کاره را زودتر به سامان برسانیم زیرا مردم انتظار دارند این طرح‌ها زودتر به پایان برسد و ما در دولت خود را موظف به اتمام پروژه‌های نیمه تمام می‌دانیم.
 
رئیس‌جمهور در پایان دعای مادران و خانواده شهدا را سرمایه عظیم دولت خواند و گفت: در یک کار جهادی و شبانه‌روزی مشکلات را از پیش پای مردم برمی‌داریم و امیدواریم در فرصتی دیگر که کاملاً خواسته‌های مردم انجام شده باشد در جمع مردم کرمان حضور یابم.
انتهای پیام
captcha