ایجاد مرکز سرطان پستان در سیستان‌وبلوچستان ضروری است
کد خبر: 4148452
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

ایجاد مرکز سرطان پستان در سیستان‌وبلوچستان ضروری است

حسینعلی شهریاری گفت: ایجاد مرکز درمان سرطان پستان در سیستان‌وبلوچستان از الزامات بخش بهداشت و درمان استان است و راه‌اندازی این مرکز باعث جلوگیری از عزیمت مردم به دیگر مناطق کشور برای درمان این بیماری می‌شود.

دیدار دکترشهریاری با ريئس مرکزسرطان جهاددانشگاهیبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، روز گذشته، 27 خردادماه، حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در دیدار با صرامی، رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی کشور، رئیس و معاونین جهاددانشگاهی استان سیستان‌وبلوچستان گفت: با همکاری مسئولان جهاددانشگاهی استان و کشور باید موانع انجام کارهای بهداشتی و درمانی برطرف شود.
 
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایجاد مرکز درمان سرطان پستان در سیستان‌وبلوچستان از الزامات بخش بهداشت و درمان استان است و راه‌اندازی این مرکز باعث جلوگیری از عزیمت مردم به دیگر مناطق کشور برای درمان این بیماری می‌شود.
 
شهریاری همچنین بر همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دستگاه‌های مرتبط بر راه‌اندازی این مرکز در زاهدان تأکید کرد و افزود: با توجه به افزایش شیوع سرطان سینه در ایران و عدم آگاهی مردم نسبت به این بیماری، نتیجه درمانی این سرطان به تشخیص زودرس این بیماری بستگی دارد که با راه‌اندازی این مرکز در استان، کمک شایانی به معالجه آن انجام خواهد شد.
 
رامین صرامی فروشانی، رئیس پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی نیز در این دیدار، گفت: سرطان پستان عامل اصلی مرگ و میر زنان در دنیا است که در ایران این بیماری با شیب فزاینده گوی سبقت را از دیگر سرطان‌ها ربوده است به گونه‌ای که اکنون فارغ از جنسیت، سرطان نخست شده است.
 
وی اظهار کرد: برای تأسیس مرکز غربالگری، پیشگیری و درمان سرطان پستان در زاهدان مصمم هستیم و تلاش خواهیم کرد با توجه به ظرفیت موجود در جهاددانشگاهی سیستان‌وبلوچستان و حمایت استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مرکز را فعال کنیم.

ماموریت ایجاد شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان پستان به جهاددانشگاهی محول شد

همچنین صرامی فروشانی، رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی کشور، در دیدار با حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به سرطان پستان گفت: تشخیص به موقع سرطان پستان می‌تواند شانس بقای بیمار را به‌صورت قابل توجه افزایش دهد، همچنین عوارض درمان و مخارج آن را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.
 
وی مطرح کرد: مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه امسال، مأموریت ملی و کلان مهم ایجاد شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان پستان را به درستی و به شایستگی به جهاددانشگاهی محول کرد، تلاش خواهیم کرد با توجه به ظرفیت موجود در جهاددانشگاهی سیستان‌وبلوچستان و حمایت استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مرکز را فعال کنیم.
 
 رئيس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این دیدار گفت: علی‌رغم پیشرفت‌های بسیار در امر شناسایی و درمان سرطان‌های پستان، این معضل همچنان از مشکلات شایع در کشور ماست که نیازمند مطالعات جامع‌تر در این زمینه است، توانایی جهاددانشگاهی در زمینه درمان این بیماری قابل تقدیر است و باید از این فرصت و ظرفیت به‌وجود آمده برای ارائه خدمات به مردم استان نهایت بهره و استفاده را برد.
 
وی با اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جهت هرگونه همکاری با جهاددانشگاهی سیستان‌وبلوچستان در این زمینه خبر داد و افزود: تأخیر در تشخیص و درمان سرطان پستان مقوله مهمی است که می‌تواند باعث تشخیص بیماری در مراحل پیشرفته‌تر و نهایتاً افزایش مرگ و میر و کاهش میزان بقای بیماران شود.
 
رئيس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه این بیماری قابلیت غربالگری و تشخیص زودهنگام را دارد، گفت: همکاران ما در حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی باید غربالگری منظم و سریعی از این بیماری داشته باشند تا افراد دچار با آن شناسایی و درمان شوند، که استفاده از روش‌ تصویربرداری ماموگرافی مهم‌ترین روش غربالگری زودهنگام سرطان پستان است.
انتهای پیام
captcha