شرکت ۳۰۰ متسابق در مسابقات قرآن مسجد حکم‌آباد تبریز
کد خبر: 4134408
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱

شرکت ۳۰۰ متسابق در مسابقات قرآن مسجد حکم‌آباد تبریز

مسئول ستاد برگزاری بیست‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن کریم مسجد جامع حکم آباد تبریز با تأکید بر این‌که این مسابقات برای شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای قرآنی برگزار می‌شود، گفت: ۳۰۰ متسابق در این دوره از مسابقات قرآن مسجد حکم‌آباد تبریز شرکت کرده‌اند.

یاسین بجانی، عضو شورای اسلامی تبریز

یاسین بجانی، مسئول ستاد برگزاری بیست‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن کریم مسجد جامع حکم آباد تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر این‌که این مسابقات برای شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای قرآنی برگزار می‌شود، گفت: ۳۰۰ متسابق در این دوره از مسابقات قرآن کریم مسجد حکم‌آباد تبریز شرکت کرده‌اند.

وی با بیان این‌که امسال شاهد برگزاری بیست‌وهفتمین دوره مسابقات مسجد حکم آباد تبریز هستیم، اظهار کرد: این دوره از مسابقات قرآن در رشته‌های حفظ، قرائت و مفاهیم ویژه برادران برگزار می‌شود.

بجانی، با اشاره به این‌که علاوه بر متسابقانی از شهرستان تبریز، از شهرستان‌های اطراف نیز شرکت‌کنندگانی داریم، افزود: این دوره از مسابقات شامل رشته قرائت آقایان زیر ۱۵ سال و بالای ۱۶ سال، رشته حفظ ۱۰ جزء، ۲۰جزء و حفظ کل قرآن کریم و همچنین رشته مفاهیم بالای ۱۶ سال و زیر ۱۶ سال برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که مسابقات قرآنی در حال برگزاری بوده و در روز چهارشنبه نیز فینال مسابقات برگزار و نفرات برگزیده شناخته می‌شوند، ادامه داد: روز پنجشنبه، ۳۱ فروردین‌ماه ساعت 21 نیز آیین اختتامیه این دوره از مسابقات در مسجد جامع حکم آباد تبریز برگزار می‌شود.

مسئول ستاد برگزاری مسابقات قرآن مسجد جامع حکم آباد تبریز با اشاره به این‌که در حال حاضر امکان شرکت در مسابقه برای آقایان فراهم بوده، چراکه فضای مسجد جامع حکم آباد، به دلیل تعداد زیاد شرکت‌کنندگان و بازه زمانی ایام رمضان، محدود بوده و بعد از افطار امکان برگزاری مسابقات میسر است، اظهارکرد: از سال بعد تلاش خواهیم کرد تا شرایط برای حضور بانوان نیز فراهم شود.

بجانی، با اشاره به حضور ۳۰۰ متسابق در بیست‌وهفتیمن دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم مسجد جامع حکم آباد تبریز، یادآور شد: مسابقات قرآنی در راستای استعدادیابی‌ و ارزیابی‌ متسابقان برگزار شده و هدف اصلی ما نیز ترویج فرهنگ و معارف قرآنی و مانوس شدن جوانان با قرآن است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به تأثیرات برگزاری مسابقات در ایجاد علاقه و انگیزه بین جوانان برای حفظ قرآن کریم، افزود: یکی از متسابقانی که سال قبل در رشته حفظ ۱۰ جزء در مسابقات شرکت کرده بود، امسال در رشته حفظ کل حضور دارد و به گفته والدینش، برگزاری مسابقات باعث شده تا وی انگیزه و علاقه بیشتری در این رابطه داشته و علاوه بر خود، سایر دوستان و آشنایانش را نیز به مسیر حفظ قرآن سوق دهد که این خروجی بسیار باارزش است.

مسابقه قرآن با قدمت ۳۰ ساله

بجانی با اشاره به این‌که برگزاری این مسابقات در سال ۱۳۷۱ و در مسجد حکم‌آباد کلید خورده و به همین دلیل با این نام برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مسابقات توسط پدر و برادرم در مسجد حکم آباد تبریز کلید خورده و تمام هزینه‌ها نیز به‌صورت مردمی و توسط خیران تأمین می‌شد که تاکنون موفق به برگزاری ۲۷ دوره شده است.

وی با اشاره به این‌که به علت افزایش هزینه‌ها و سطح برگزاری مسابقه و همچنین تکلیف شهرداری در راستای ورود به برنامه‌های قرآنی، این دوره از مسابقات با همکاری شهرداری تبریز برگزار می‌شود، گفت: شهرداری در یک سری از کارهای اجرایی و پشتیبانی این دوره از مسابقات کمک و مشارکت کرده و قطعاً چنین همیاری‌ها و هم‌افزایی‌ها در برگزاری برنامه‌ها نتایج خوبی دارد.

مسئول ستاد برگزاری مسابقات قرآن مسجد جامع حکم آباد تبریز در خاتمه با تأکید بر این‌که پایه این مسابقات از مسجد حکم آباد شروع شده است، گفت: این مسابقات طی سال‌ها در مسجد حکم آباد برگزار شده و قاریان برجسته‌ای از درون این مسابقات پرورش یافته و در خدمت جامعه قرآنی کشور قرار گرفته‌اند که جای شکرگزاری دارد.

انتهای پیام
captcha