لزوم اتصال برنامه‌های کتابخانه با مسجد و مدرسه
کد خبر: 4095701
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
معاون فرهنگی وزیر ارشاد بیان کرد:

لزوم اتصال برنامه‌های کتابخانه با مسجد و مدرسه

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اتصال برنامه‌های کتابخانه با مسجد و مدرسه می‌تواند خروجی خوبی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته باشد.

به گزارش ایکنا از مازندران، آیین اختتامیه هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و تجلیل از روستاهای دوستدار کتاب، هشتم آبان‌ماه با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی و شهری در روستای مرزون‌آباد درویش خیل بخش مرکزی شهرستان بابل برگزار شد.

یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین گفت:‌ ایجاد کتابخانه شهید عشقعلی آقاجانی روستای مرزون‌آباد درویش خیل بخش مرکزی شهرستان بابل به همت خانواده معظم این شهید والامقام شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به جایگاه روستای درویش خیل بابل در عرصه فرهنگی کشور،‌ افزود: تشویق کودکان و نوجوانان برای حضور در برنامه‌های کتابخوانی مورد توجه اهالی این روستا باشد تا نسل‌های آینده نیز همانند پیشینیان خود سرآمد جامعه باشند.

احمدوند با بیان اینکه باید کودکان و نوجوانان با کتاب انس داشته باشند،‌ بیان کرد:‌ اتصال برنامه‌های کتابخانه با مسجد و مدرسه می‌تواند خروجی خوبی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته باشد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برپایی کلاس‌های فرهنگی،‌ حضور اساتید و فعالان فرهنگی در این کتابخانه در دستور کار قرار دارد،‌ ادامه داد: تجهیز این کتابخانه روستایی را نیز در دست اقدام داریم.

در ادامه این آیین، حسین جوادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به فاصله مردم و برخی از مسئولان با کتاب قرآن معجزه پیامبر(ص) اشاره کرد و افزود: راه برون‌رفت از مشکلات جامعه در این کتاب آسمانی موجود است؛ باید با مراجعه به کلام خدا به مشکلات کشور رسیدگی کرد.

وی با بیان اینکه هرچه از قرآن کریم فاصله بگیریم، دچار مشکلات متعددی خواهیم شد،‌ افزود: برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، اقدام ارزشمندی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

جوادی به گردشگرپذیر بودن مازندران و ارائه خدمات ملی با بودجه استانی اشاره کرد و گفت: خداوند متعال را شاکریم با همراهی خیرین و خانواده‌های معظم شهدا فعالیت‌های فرهنگی و کتابخوانی در شهرها و روستاهای استان از رونق خوبی برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران با بیان اینکه آثار از ۲۸۵ روستا از استان‌های کشور به هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ارسال شد، گفت: از مجموع آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره پس از بررسی و انجام مرحله غربالگری، 50 روستا به مرحله داوری نهایی راه یافتند که پس از انجام مرحله نهایی داوری، 9 روستا برگزیده شده و یک روستا به عنوان روستای استمرار معرفی شد.

جوادی از درخشش روستای مرزون‌آباد درویش خیل بخش مرکزی شهرستان بابل و روستای عرب محله بخش رودبی جنوبی شهرستان ساری خبر داد و تصریح کرد: هم چنین در شهرستان بهشهر روستای بیشه بنه، در شهرستان میاندورود روستای اسرم، در شهرستان نوشهر روستای کهنه سرا و روستای علی آباد عسکر خان، در شهرستان ساری روستای عرب محله، در شهرستان تنکابن روستای لزربن، در شهرستان کلاردشت روستای پیشنبور، در شهرستان نکا روستای اومال و در شهرستان قائم شهر روستای کلاگر محله حائز رتبه‌های برتر و شایسته تقدیر شدند.

انتهای پیام
captcha