روان‌سازی کار مردم در گرو نظارت جدی بر ادارات است
کد خبر: 4093831
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
امام‌جمعه شهرکرد:

روان‌سازی کار مردم در گرو نظارت جدی بر ادارات است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری نظارت و ارزیابی جدی بر کار تک‌تک کارمندان را مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر این نظارت وجود داشته باشد، روان‌سازی و تسهیل در کار مردم از سوی ادارات نیز سرعت و روند بهتری پیدا خواهد کرد.

محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز، یکم آبان‌ماه در دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در شهرکرد با اشاره به ضرورت پاسخگو بودن ادارات و نهادها و اهتمام به حل مشکلات مردم، اظهار کرد: برخی مردم استان ناچارند برای انجام امور اداری از مسیرهای دور و صعب‌العبور و چه بسا در جاهایی با پای پیاده ساعت‌ها راه طی کنند و خود را به اداره و دستگاهی در مرکز برسانند و اگر با رفتار سرد و عدم پاسخگویی مدیران و کارمندان پشت میزنشین مواجه شده و کارشان به انجام نرسد، بسیار گران خواهد بود.

وی با ذکر اینکه نظام اداری کار راه‌انداز و سریع نبوده و انجام روان کار مردم به معنای واقعی کلمه را شاهد نیستیم، ادامه داد: بارها این موضوع به مدیران استان و مسئولان بالادست انتقال یافته است که البته کارهایی در جهت الکترونیکی کردن خدمات در حال انجام است اما در حال حاضر این گله‌مندی نسبت به ادارت وجود دارد و مراجعات مردمی فراوانی در این خصوص داریم.

نکونام بیان کرد: مردم نیازمند خدمت هستند و هر چه بتوانیم باید کارها را سهل‌تر کنیم و دل آنان را به‌دست بیاوریم، البته رویکرد بنده نیز همین است و همواره مدیران را به این امر توصیه می‌کنم که از جمله در جلسات هفتگی معارف با مدیران با استناد به آیات و روایات بر تسهیل کار مردم و تقویت روحیه خدمتگزاری در سایه ایمان و تقوا و اخلاص تأکید دارم.

امام‌جمعه شهرکرد با تصریح اینکه ذات نظام اسلامی مبتنی بر خدمت است، گفت: اسلام دو مقوله یعنی ارتباط انسان با خدا و ارتباط انسان با خلق را جزو ارکان جامعه قرار داده است، یعنی انسان باید بتواند همواره به خدا توکل و توسل جوید، ضمن اینکه در مسیر رفع گرفتاری‌های مردم تلاش کند.

نکونام بخشی از اعتراضات را گذشته از تلاش دشمن برای ایجاد آشوب و ناآرامی مربوط به گله‌مندی و نارضایتی مردم دانست و توضیح داد: وقتی اخبار اختلاس و فساد اداری و اقتصادی به گوش مردم می‌رسد دچار پرسش و شبهه می‌شوند و پاسخ درستی نمی‌گیرند و لذا احساس می‌کنند که باید در جایی فریاد بزنند و اعتراض کنند.

وی نظارت و ارزیابی جدی بر کار تک‌تک کارمندان را مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر این نظارت وجود داشته باشد، روان‌سازی و تسهیل در کار مردم از سوی ادارات نیز سرعت و روند بهتری پیدا خواهد کرد.

نکونام یکی از مشکلات مردم در حوزه ثبت اسناد و املاک را ناظر به عدم شفافیت ملکیت مردم عنوان کرد و افزود: این موضوع منشأ شکل‌گیری اختلافات و نزاع‌هایی شده که گاه این اختلافات سال‌های متمادی به طول می‌انجامد و تبعات اجتماعی آن ادامه‌دار می‌شود، لذا اهمیت کار سازمان ثبت اسناد و املاک در اینجا آشکار می‌شود که می‌طلبد کارها تسریع شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: این مشکلات هم در بخش زراعی و هم در حوزه مسکونی و نیز اختلافات با منابع طبیعی بروز و ظهور می‌یابد که این اختلافات و نزاع‌ها باید حل و فصل و تملک‌ها به صورت دقیق برای هر یک از افراد مشخص شود تا کسی به خود اجازه تعرض ندهد.

نکونام اختلافات اهالی روستای شیخ‌شبان با ادارت محیط زیست و منابع طبیعی را نمونه‌ای از این مشکلات دانست و گفت: می‌طلبد که راهکاری برای حل و فصل این نزاع‌ها اندیشیده شود؛ این روستای آباد با مردمی مؤمن و متدین زیبنده این اختلافات و مشکلات پیچیده نیست.

انتهای پیام
captcha