حضور ۹۸ دانش‌آموز خوزستانی در کارگاه‌های مسابقات کشوری قرآن
کد خبر: 4065114
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴

حضور ۹۸ دانش‌آموز خوزستانی در کارگاه‌های مسابقات کشوری قرآن

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش خوزستان از شرکت 98 دانش‌آموز دختر و پسر در کارگاه‌های آماده‌سازی به منظور شرکت در مرحله نهایی مسابقات قرآن دانش‌آموزی کشور خبر داد.

 کارگاه‌های مسابقات کشوری قرآنعلی بلاسم، رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با اشاره به آغاز کارگاه‌های آماده‌سازی دانش‌آموزان به منظور شرکت در مرحله نهایی مسابقات قرآن دانش‌آموزی گفت: 26 دانش‌آموز دختر و 33 دانش‌آموز پسر در رشته‌های آوایی، 20 دانش‌آموز دختر و 19 دانش‌آموز پسر در رشته‌های پژوهشی به کارگاه‌های آماده‌سازی مسابقات کشوری دعوت شده‌اند. این کارگاه‌ها در مدرسه فضیلت واقع در ناحیه 2 آموزش و پرورش اهواز برگزار می‌شوند.

وی با بیان اینکه کارگاه‌ها از دوم تیرماه آغاز می‌شوند و تا 22 تیر ادامه خواهند داشت، ادامه داد: دوم و سوم تیرماه کارگاه‌های رشته‌های آوایی دانش‌آموزان دختر در رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ عمومی و حفظ ویژه و چهارم، پنجم و ششم تیرماه کارگاه‌های رشته‌های آوایی دانش‌آموزان پسر در رشته‌های ترتیل، تحقیق، حفظ عمومی، حفظ ویژه، مداحی و اذان برگزار می‌شود.

بلاسم بیان کرد: همچنین 21 و 22 تیرماه کارگاه‌های رشته‌های پژوهشی پسران در رشته‌های تفسیر، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، احکام و نماز، انشای نماز و امام زمان برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش خوزستان گفت: این دانش‌آموزان بعد از برگزاری کارگاه باید آثار خود را ضبط کرده و به دبیرخانه مسابقات کشوری ارسال کنند که پس از داوری نفرات برتر به مرحله حضوری و نهایی مسابقات دعوت می‌شوند.

وی با بیان اینکه 14 و 15 تیرماه به صورت آنلاین مسابقات مقدماتی رشته حفظ در دو بخش دانش‌آموزان دختر و پسر برگزار می‌شود، افزود:  مرحله نهایی مسابقات قرآن در رشته‌های آوایی در گروه پسران دو تا پنج مردادماه در تبریز و مسابقات گروه دختران 7 تا 10 مردادماه به میزبانی همین شهر برگزار خواهد شد.

بلاسم اظهار کرد: همچنین 24 تا 27 مردادماه دانش‌آموزان پسر در رشته‌های پژوهشی به رقابت می‌پردازند و مسابقات دختران از 29 مرداد تا 1 شهریور به میزبانی مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha