استفاده از ظرفیت بسیج اساتید برای تقویت مطالبه‌گری
کد خبر: 4024349
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
معاون بسیج اساتید کشور تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت بسیج اساتید برای تقویت مطالبه‌گری

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور با استفاده از ظرفیت بسیج اساتید برای تقویت مطالبه‌گری، گفت: رویکرد سازمان بسیج اساتید این است که هم با دولت تعامل داشته باشد هم در بیان مشکلات جامعه، مطالبه‌گری را دنبال کند.

نشست هم اندیشی به گزارش ایکنا از لرستان، سیدمحمود هاشمی، معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور در نشست هم‌اندیشی کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های استان لرستان که امروز، هفتم دی در دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: آموزش عالی استان لرستان، ظرفیت‌های انسانی و انقلابی بالایی دارد و سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان لرستان بایستی بیش از پیش، از این ظرفیت‌ها برای تقویت مطالبه‌گری و کاهش مشکلات استان لرستان استفاده کند».

وی افزود: رویکرد سازمان بسیج اساتید این است که هم با دولت تعامل داشته باشد هم در بیان مشکلات جامعه، مطالبه‌گری را دنبال کند و البته مطالبه‌گری همراه ارائه راهکار هم باشد؛ نقد هم باید نقد عالمانه و دلسوزانه باشد.

هاشمی با بیان اینکه مطالبه‌گری و نقد سازنده مبتنی بر ارائه راهکارها، باعث رفع کاستی‌ها می‌شود، اظهار کرد: شاخص بارز مفهوم بصیرت، ولایت و ولایت‌مداری است و بزرگانی همچون سردار شهید سلیمانی که در آستانه سالروز شهادت ایشان هستیم مصداق بارز شخصیت بابصیرت و ولایت‌مدار بوده و برای همه ما، الگو هستند.

وی گفت: اصل ولایت‌فقیه یک اصل مترقی دینی و اعتقادی است و بصیرت، دقیقاً حرکت کردن در مسیر ولایت فقیه است.

راه سعادت کشور، پیروی کامل از ولایت فقیه در همه عرصه‌هاست  

علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان لرستان نیز در این نشست، گفت: سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان لرستان، به عنوان یک شبکه‌ منظم، فعالیت‌های خوبی در راستای اهداف انقلاب اسلامی داشته است.

وی افزود: رکن اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران، اصل مترقی ولایت فقیه است که همگان بایستی براساس این اصل مترقی، تلاش کنیم مسیر انقلاب اسلامی ایران، با اقتدار و پیشرفت‌های هرچه بیشتر، طی شود تا بتوانیم براساس شبکه‌سازی منظم به تمدن‌سازی نوین اسلامی برسیم.

سرپرست دانشگاه لرستان با بیان اینکه فرهنگ بسیجی، فرهنگ بصیرت و مقاومت و پایداری در برابر استکبار جهانی نظام سلطه است، اظهار کرد: هرگز نباید به دشمن اعتماد کرد و بایستی کوشید کشور، روز به روز براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری قوی‌تر و مقتدرتر شود و رویکرد سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان لرستان نیز تقویت گفتمان‌سازی در مسیر ما می‌توانیم و ارائه راهکارها برای رفع مشکلات استان است.

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان لرستان تأکید کرد: راه سعادت کشور پایبندی کامل به اصل مترقی ولایت‌فقیه و پیروی کامل از ولی‌فقیه در همه عرصه‌هاست.

گفتنی است، در این نشست که صبح سه‌شنبه، هفتم دی‌ماه در سالن شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد مدیران و فعالان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های استان لرستان، نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره موضوعات مختلف بیان کردند.

این نشست به مناسبت گرامیداشت حماسه ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت برگزار شد.

انتهای پیام
captcha