عدم پرداخت مالیات حکم تصرف بیت‌المال را دارد
کد خبر: 4024184
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
آیت‌الله عاملی تاکید کرد؛

عدم پرداخت مالیات حکم تصرف بیت‌المال را دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، گفت: مالیات حکم بیت‌المال را دارد و عدم پرداخت آن حکم تصرف بیت‌المال را دارد و فرد خاطی گناه نابخشودنی را مرتکب شده و مدیون همه ملت می‌شود.

حسن عاملی امام جمعه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، هفتم دی‌ماه، در خصوص مالیات و اهمیت آن در اردبیل، اظهار کرد: ثروت این کشور متعلق به مردم است و مردم دولت را برای مدیریت این ثروت وکیل قرار داده است و مدیریت و ارائه خدمات مطلوب از طرف دولت به اخذ مالیات وابسته است.

وی، با بیان اینکه مالیات حکم بیت‌المال را دارد، عنوان کرد: عدم پرداخت مالیات حکم تصرف بیت‌المال را دارد و فرد خاطی گناه نابخشودنی را مرتکب شده و مدیون همه ملت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، با بیان اینکه ارائه گزارش‌های غلط و عدم ارائه دفاتر توسط برخی افراد زرنگی نیست، بیان کرد: این کار نوعی پولشویی، دست بردن به جیب ملت، خوردن مال فقیر، از پشت خنجر زدن به کشور و ارزش های اسلامی آن است.

امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: با نهادینه کردن فرهنگ پرداخت مالیات می‌توان کشور را در برابر خطرات بزرگ نفوذ دشمن و ضعف اقتصادی مصون نگه داشت، چرخ اقتصاد اکثر کشور با پرداخت مالیات می‌چرخد و اگر مردم ما به این موضوع اهمیت دهند علاوه بر اینکه عزت و اقتدار اقتصادی کشور حفظ می‌شود، تاریخ ، مدنیت و فرهنگ یک ملت تقویت و ماندگار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، بیان کرد: امروز مهم‌ترین وظیفه ما کمک به حل مشکلات کشور و تامین رفاه جامعه است و این موضوع با دادن مالیات امکان پذیر است و با این کار عدالت اجتماعی در جامعه ایجاد می‌شود و دین خود را به تاریخ و ملت خود ادا می‌کنیم.

امام جمعه اردبیل، با اشاره به آیه 39 سوره سبأ « و ما انفقتم من شی فهو یخلفه» «هر چیزی را(در راه خدا) انفاق کنید خدا عوض آن را می‌دهد»،  گفت: مالیات بالاترین انفاق است، چرا که پرداخت مالیات کشور را از خطر بزرگی چون تجزیه کشور و  در برابر افزایش قدرت دشمن مصون نگه می‌دارد، مالیات زیرساخت‌های کشور را تقویت کرده و هزینه‌هایی که دولت در حوزه‌های مهمی چون دارو و درمان متحمل می‌شود، پوشش می‌دهد.

انتهای پیام
captcha