آخرین وضعیت اتحادیه قرآنی چهارمحال‌وبختیاری تشریح شد
کد خبر: 3995413
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱

آخرین وضعیت اتحادیه قرآنی چهارمحال‌وبختیاری تشریح شد

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و مراکز قرآنی چهارمحال‌وبختیاری آخرین وضعیت این اتحادیه و دلایل تعویق در برگزاری انتخابات اعضای هیئت مدیره را تشریح کرد.

آخرین وضعیت اتحادیه قرآنی چهارمحال‌وبختیاری تشریح شدمرضیه خسروی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و مراکز قرآنی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به مشکلات برگزاری انتخابات اعضای هیئت مدیره اتحادیه و اعضای هیئت بازرسی، اظهار کرد: آنچه که در برگزاری انتخابات اتحادیه حائز اهمیت است، حضور حداکثری اعضا در انتخابات است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود برگزاری مسابقات گوناگون قرآنی در استان مجوز برگزاری انتخابات به اتحادیه داده نمی‌شود، گفت: ساز‌ و کار قانونی انتخابات به این صورت است که از مجموع ۶۱ مؤسسه قرآنی صاحب رأی، نصف به‌ علاوه یک یعنی ۳۱ تا ۳۲ مدیر مؤسسه باید در انتخابات مشارکت داشته باشند و کمتر از این میزان وجهه قانونی نخواهد داشت و باطل است؛ حال آنکه در برگزاری مسابقات حدنصاب مشارکت وجود ندارد و اگر از ۷۷ متسابق مرحله استانی حتی ۱۰ نفر هم مشارکت داشته باشند، مسابقات به انجام می‌رسد.

خسروی با بیان اینکه اکثر مؤسسات قرآنی در شهرستان‌ها مستقر هستند، توضیح داد: متأسفانه شرایط سخت کرونایی و وضعیت قرمز در تمامی شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد و آمار فوتی‌های روزانه به نسبت جمعیت استان بسیار بالا و تأسف‌‌برانگیز است، لذا در حال حاضر چاره‌ای جز تعویق در برگزاری انتخابات وجود ندارد.

این فعال قرآنی بیان کرد: تاکنون چندین بار برای برگزاری انتخابات در تیر و مردادماه برنامه‌ریزی شد، اما به‌دلیل شرایط کرونایی تاریخ‌های اعلام شده به تعویق افتاد؛ امیدواریم بتوان به‌زودی با بهبود شرایط و تسریع در روند واکسیناسیون در استان، انتخابات را برگزار کنیم و اتحادیه از وضعیت موجود خارج شود.

خسروی با بیان اینکه هیچ مدیری را نمی‌توان برای شرکت در انتخابات مجبور کرد، ادامه داد: در دوره‌های قبلی میزان مشارکت در انتخابات به‌ زحمت به حد نصاب می‌رسید، لذا پیش‌بینی می‌شود که شرایط کرونایی مزید بر علت باشد و استقبال اندکی را از انتخابات شاهد باشیم که تلاش می‌شود با برگزاری انتخابات در شرایط بهتر، مشارکت به حد نصاب برسد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و مراکز قرآنی چهارمحال‌و‌بختیاری گفت: اتحادیه نیازمند یک مکان برای استقرار و انجام فعالیت‌های قرآنی و برگزاری کلاس و جلسات است که پیش از این، چنین مکانی در اختیار اتحادیه بود، اما به‌دلیل تغییر کاربری این موقعیت از اتحادیه سلب شد، لذا تأمین مکان یکی از نیازهای اساسی اتحادیه مؤسسات و مراکز قرآنی استان است که همچنان پیگیری می‌شود.

انتهای پیام
captcha