برگزاری دوره «تربیت آموزشیار قرآن» ویژه کارکنان و سربازان ناجای استان مرکزی
کد خبر: 3985125
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

برگزاری دوره «تربیت آموزشیار قرآن» ویژه کارکنان و سربازان ناجای استان مرکزی

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: در راستای توانمندسازی کادر نیروی انتظامی، برگزاری دوره‌های تربیت آموزشیار قرآن کریم ویژه کارکنان و سربازان ناجا در دستور کار قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در حاشیه دیدار با حجت‌الاسلام یعقوبی‌نژاد، معاون فرهنگی و عقیدتی نیروی انتظامی استان مرکزی که امروز، 28 تیر برگزار شد، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، ضرورت تعامل بین ادارات قرآنی با سایر دستگاه‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: خوشبختانه هم‌افزایی مطلوبی بین اداره قرآنی تبلیغات اسلامی با بخش فرهنگی و عقیدتی نیروی انتظامی وجود دارد و اثرات مثبت آن را در اقدامات صورت گرفته شاهدیم.

وی ظرفیت قرآنی نیروی انتظامی استان را مطلوب توصیف کرد و افزود: خوشبختانه در سطح این مجموعه حافظان و قاریان شایسته‌ای وجود دارند که می‌توانند زمینه‌ساز توسعه فرهنگ قرآنی باشند. فعالان قرآنی این مرکز تلاششان در حد رتبه‌آوری ملی و بین‌المللی است و توانستند برای استان و کشور افتخار آفرین باشند.

سرلکیان با اشاره به اینکه تأکید بر منویات رهبری همچون تربیت 10 میلیون حافظ قرآن همواره در دستور کارست و لازم است برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده صورت گیرد، تصریح کرد: نیروی انتظامی با توجه به حافظان شایسته در این مجموعه گام‌های خوبی برداشته است و در این دیدار نیز مقرر شد تا آزمون‌های حفظ ویژه کارکنان و خانواده آنان پیش‌بینی شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: در راستای توانمندسازی کادر نیروی انتظامی، برگزاری دوره‌های تربیت آموزشیار قرآن کریم ویژه کارکنان و سربازان ناجا در دستور کار قرار گرفته است.

سرلکیان از برگزاری محافل و مسابقات قرآن ویژه کارکنان ناجا و خانواده آنان خبر داد و گفت: تربیت کادر متخصص بین چهره‌های قرآنی ناجا همچون دوره تربیت معلم روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، صوت ولحن، حفظ و مفاهیم از دیگر برنامه‌هایی است که اجرا خواهد شد. همچنین اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان و ادارات تابعه استان آمادگی خود را برای همکاری با نیروی انتظامی استان اعلام کرده است.

انتهای پیام
captcha