آزمون ورودی سطح چهار و دوره عالی فقه برگزار شد
کد خبر: 3984476
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵

آزمون ورودی سطح چهار و دوره عالی فقه برگزار شد

آزمون ورودی سطح چهار و دوره عالی فقه صبح امروز به صورت متمرکز در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

ارسال// آزمون ورودی سطح چهار و دوره عالی فقه برگزار شدبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین اباذر عمرانی‌فر، رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا با بیان اینکه آزمون ورودی سطح چهار و دوره عالی فقه برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ جمعه، 25 تیرماه به صورت متمرکز در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، گفت: در مجموع ۲۰۳ نفر برای ورود به پنج رشته سطح چهار و دوره عالی فقه از سراسر کشور ثبت نام کرده بودند.

وی افزود: این آزمون با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری و متمرکز در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار و داوطلبان در مدت ۱۵۰ دقیقه به سوالات کتبی آزمون پاسخ دادند.

عمرانی فر ادامه داد: نتایج اولیه آزمون سطح چهار و دوره عالی فقه اواخر مردادماه اعلام می‌شود و پذیرفته شدگان به مصاحبه علمی که در شهریور ماه برگزار خواهد شد دعوت می‌شوند.

تفسیر تطبیقی، تفسیر علوم و معارف قرآن، حکمت اسلامی، کلام اسلامی و فقه خانواده از رشته‌های سطح چهار جامعه الزهرا است.

بازنگری در برنامه‌های فقهی الزهراء(س)

سیده زهره برقعی، مدیر جامعة الزهرا هم در حاشیه برگزاری آزمون سطح چهار و دوره عالی فقه در سخنانی، گفت: بی گمان جامعه الزهرا با توجه به سابقه فعالیت علمی و انتظاراتی که حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی از این مرکز علمی دارند باید به سطوح عالی علمی آموزشی توجه بیشتر و برنامه جدی‌تری برای آن داشته باشد، از این رو برای سطوح سه و چهار و دوره عالی فقه برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته ولی این برنامه‌ها باید بازنگری شود.

مدیر جامعه الزهرا افزود: در همین راستا نخستین جلسه با گروه آموزشی فقه  و اصول و انجمن علمی پژوهشی فقه و برخی صاحب نظران در این عرصه برگزار شده و مقرر شده تا در این جلسات کارشناسی برنامه‌ریزی‌های جدیدی برای پژوهش محور شدن و کاربردی شدن تحقیقات و پایان‌نامه‌های سطوح عالی صورت گیرد.

وی یادآوری کرد: در رشته فقه دیدگاه ما برداشتن گام‌های جدی در فقه اجتماعی است. در رشته‌های دیگر نیز اتاق‌های فکر تشکیل خواهد شد تا با برنامه‌ریزی و توجه به نیاز‌های جامعه به سمت تحول آموزشی حرکت کنیم.

برقعی در پایان اظهار کرد: در بخش آموزش، افزایش رشته و گرایش‌های سطح سه و چهار منوط به تصویب و ابلاغ درختواره رشته‌ها از سوی شورای عالی سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران است، لکن در زمینه پژوهش برای اینکه بتوانیم پایان نامه‌ها و تحقیقات را به سمت مسائل جدید پیش ببریم هسته‌های پژوهشی در گروه‌های آموزشی تشکیل خواهیم داد تا مثلا در سطح چهار همه مسائل پژوهشی و مسائل مرتبط با پایان‌نامه‌ها در چند هسته پژوهشی پیگیری و به سرانجام رسد.

وی موفقیت در طرح‌های آموزشی و پژوهشی را مستلزم ارتباط علمی با مراکز، موسسات و نهادهای آموزشی پژوهشی دیگر دانست و افزود: با آسیب‌شناسی برنامه‌ها و بومی‌سازی آن مبنی بر اقتضائات تحصیل بانوان، برنامه‌ای جامع و متناسب با وضعیت تحصیلی بانوان طلبه پایه‌ریزی شود.

انتهای پیام
captcha