نشست «امام‌ خمینی و سه‌گانه شریعت، طریقت و حقیقت» برگزار می‌شود
کد خبر: 3974664
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲

نشست «امام‌ خمینی و سه‌گانه شریعت، طریقت و حقیقت» برگزار می‌شود

‏در آستانه سی‌ودومین سالگرد بنیانگذار جمهوری اسلامی، نشست علمی مجازی «امام‌ خمینی و سه‌گانه شریعت، طریقت و حقیقت» از سوی مؤسسه علمی و فرهنگی مفتاح کرامت در قم برگزار می‌شود.

نشست «امام‌خمینی و سه‌گانه شریعت، طریقت و حقیقت» برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، ‏در آستانه سی‌ودومین سالگرد رحلت امام‌ خمینی(ره)؛ بنیانگذار جمهوری اسلامی، نشست علمی مجازی «امام‌ خمینی و سه‌گانه شریعت، طریقت و حقیقت» از سوی مؤسسه علمی و فرهنگی مفتاح کرامت در قم برگزار می‌شود.

در این جلسه خانم فاطمه طباطبایی، همسر گرامی مرحوم حاج سیداحمد خمینی، عروس امام‌(ره) و مدیر گروه عرفان اسلامی پژوهشکده امام‌ خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، قاسم کاکایی استاد گروه الهیات دانشگاه شیراز و محمدرضا غفوریان، استاد دانشگاه صنعتی امیر کبیر و از اساتید حوزه علمیه قم به ارائه دیدگاه‌های خود در این زمینه خواهند پرداخت.

بحث سه گانه شریعت، طریقت و حقیقت از آنجا اهمیت می‌یابد که امروزه در جامعه دینی و در نسل جدید، گرایش به بحث‌های عرفانی روزافزون‏‎ ‎‏شده و در آن، از رها ساختن انسان‌ها از شریعت و احکام تکلیفی و راهیابی به‏‎ ‎‏باطن و حقیقت دین سخن گفته شود.‏

به راستی در عرفان اسلامی، رابطه شریعت با طریقت و حقیقت چگونه‏ ‏‎‎‏است و همراهی شریعت تا کدامین منزل سلوک است؟ آیا منزلی وجود دارد که سالک پس‏‎ ‎‏از سیر در منازل و عبور از آن، خود را بی نیاز از شریعت تلقّی کند یا نه؟.

در این جلسه که سه‌شنبه، 11 خرداد ماه از ساعت 21:30 از طریق صفحه اینستاگرام مؤسسه مفتاح کرامت به نشانی meftah.keramat برگزار می‌شود، پرسش‌های فوق و موضوعات متنوع دیگر به بحث گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام
captcha