فعالیت 6 مركز انجام واكسیناسیون كرونا در شیراز
کد خبر: 3970114
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰

فعالیت 6 مركز انجام واكسیناسیون كرونا در شیراز

استاندار فارس از فعالیت 6 مركز انجام واكسیناسیون علیه كووید 19 و یك مركز واكسیناسیون خودرویی در شیراز خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 18 اردیبهشت‌ماه با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز از مراكز اجرای واكسیناسیون كرونا در شیراز بازدید كرد.

وی در حاشیه این بازدیدها با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جهرم و فسا و دانشکده‌های علوم پزشکی لار و گراش در انجام سریع واکسیناسیون علیه کووید۱۹ تلاش بسیاری می‌کنند، گفت: رتبه نخست واکسیناسیون علیه کووید۱۹ در کشور به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اختصاص دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶ مرکز انجام واکسیناسیون علیه کووید۱۹ در سالن‌های بزرگ و دارای تهویه مناسب در شیراز راه‌اندازی شده است و همچنین یک مرکز واکسیناسیون خودرویی نیز در شیراز راه‌اندازی شده است.

رحیمی  ادامه داد: در فاز نخست به کادر بهداشت و درمان واکسن تزریق شده و هم‌اکنون نیز برای افراد بالای ۸۰ سال در حال انجام است که دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکنون ۱۲۰ هزار دوز واکسن تزریق کرده است.

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت بالای ۸۰ سال در استان وجود دارد، گفت: از هفته گذشته تزریق واکسیناسیون علیه کووید۱۹ به افراد بالای ۸۰ سال در استان آغاز شده که امیدواریم تا ۱۰ روز آینده کار واکسیناسیون در این گروه سنی به پایان برسد.

وی افزود: طرح خودرویی واکسیناسیون علیه کووید۱۹ در شیراز برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی شده است و سالمندانی که توان جسمی لازم را ندارند می‌توانند با خودرو به محل تزریق مراجعه کرده و تزریق واکسن آن‌ها در داخل خودرو انجام می‌شود.

لطفی با تأكید بر اینکه مردم بدون اطلاع قبلی به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند و اطمینان داشته باشند اسامی افراد در لیست موجود است، اظهار کرد: واکسیناسیون در گروه‌های هدف به‌طور کامل، مرحله به مرحله انجام می‌شود و جای نگرانی نیست.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۶ مرکز واکسیناسیون علیه کرونا در شیراز، از پیگیری برای توسعه این مراکز با همکاری استانداری و ارگان‌های ذیربط خبر داد و گفت: راه‌اندازی تزریق واکسن در منزل و سیار در شیراز، دیگر برنامه‌های در دست اجرا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین یادآور شد: در حال حاضر هیچ واکسنی از سوی دانشگاه در منزل تزریق نمی‌شود و لازم است مردم فریب افراد سودجو را نخورند.

یادآور می‌شود، در این برنامه از محل تزریق واکسن در مرکز هلال احمر و مرکز خودرویی شهرک گلستان بازدید شد و سالن موجود در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی به منظور راه اندازی مرکز جدید واکسیناسیون، مورد بازدید استاندار قرار گرفت. همچنین با توجه به آماده سازی بوستان دراک به‌عنوان دومین مرکز خودرویی واکسیناسیون در شیراز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از این مکان بازدید کرد.

انتهای پیام
captcha