افزایش ۵۰ درصدی برنامه‌های فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی در سال‌جاری
کد خبر: 3958873
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸

افزایش ۵۰ درصدی برنامه‌های فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی در سال‌جاری

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به افزایش مشارکت در برنامه‌های فرهنگی و تعداد این برنامه‌ها در سال‌جاری نسبت به سال گذشته، گفت: تعداد برنامه‌ها نسبت به سال ۱۳۹۸ حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۵۰ درصدی برنامه‌های فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی در سال‌جاریبه گزارش ایکنا از اردبیل، عباس فنی اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، ۲۰ اسفندماه گفت: ۳۲۴ برنامه طی سال جاری در شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به تصویب رسیده و بیش از ۱۲۰۰ برنامه فرهنگی با رویکرد‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی تخصصی، ادبی، مهارتی، هنری، مذهبی، بصیرت افزایی و مناسبتی در محور‌های قرآن و عترت(ع) و ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی، آموزش، ابتکار، خلاقیت و اشتغال، تبلیغات فرهنگی و اجتماعی، ارتقای مهارت و هنر، مشارکت، مسئولیت پذیری، نشاط اجتماعی، اخلاق حرفه‌ای در سازمان، سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و عفاف و حجاب اسلامی اجرا شده است.

وی با اشاره به برگزاری ۱۱ جلسه شورای فرهنگی در طول سالجاری، به فرآیند تصویب برنامه‌های فرهنگی در شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی اشاره و تصریح کرد: این برنامه‌ها عملا به صورت الکترونیکی بعد از بررسی در شورای مرکزی واحد درخواست کننده به دبیرخانه شورا ارسال می‌شود و پس از طی مراحل بررسی و کارشناسی در دبیرخانه این شورا، بررسی مقدماتی در حوزه مدیریت برنامه ریزی فرهنگی و بررسی تکمیلی در معاونت فرهنگی و اجتماعی، جهت ارزیابی نهایی برنامه در شورای فرهنگی دانشگاه طرح می‌شود.

دبیر شورای فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به افزایش مشارکت در برنامه‌های فرهنگی و افزایش تعداد این برنامه‌ها نسبت به سال ۱۳۹۸، گفت: تعداد برنامه‌ها نسبت به سال ۱۳۹۸ حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است و از ابتدای سالجاری به منظور برنامه ریزی اجرای فعالیت‌های فرهنگی در بستر فضای مجازی، کمیته توسعه فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی تشکیل و کارگروه‌های لازم معرفی شد و سوق دهی فعالیت‌های فرهنگی برای اجرا در بستر فضای مجازی انجام گرفت که خوشبختانه این مهم به صورت کامل محقق شد.

دبیر هیات نظارت بر فعالیت‌های تشکل‌های اسلامی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به وجود ۵ تشکل اسلامی دانشجویی در دانشگاه، ادامه داد: حدود ۱۵ درصد از فعالیت‌های فرهنگی توسط این تشکل‌ها انجام شده است و توسعه بسیار مناسب فعالیت تشکل‌های اسلامی دانشگاه در بستر فضای مجازی به افزایش محسوس مشارکت جامعه هدف در برنامه‌های مجازی تشکل‌های اسلامی منجر شده است.

فنی اصل در ادامه با اشاره به فعالیت ۵۵ انجمن علمی در دانشگاه، خاطرنشان کرد: حدود ۵۵ درصد از برنامه‌های فرهنگی دانشگاه در این بخش انجام می‌شود و انجمن‌های علمی با رویکرد تخصصی به ارائه و اجرای برنامه‌های علمی تخصصی در دانشکده‌ها می‌پردازند.

رئیس کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی با اشاره به انتشار ۵۵ نشریه دانشجویی طی سالجاری به افزایش محسوس نشریات الکترونیکی و صوتی دانشجویی در دانشگاه اشاره و رشد این نشریات را در دانشگاه ملموس دانست.

رئیس کمیته ناظر بر فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری و ادبی ضمن اشاره به فعالیت ۲۶ کانون فرهنگی، هنری، ادبی، مذهبی و اجتماعی، از برگزاری مستمر دوره‌های مجازی مهارت آفرینی و اجرای طرح بازارچه محصولات دانشجویی به صورت مجازی در دانشگاه خبر داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به فعالیت مستمر مشاوران فرهنگی و کمیته‌های فرهنگی دانشکده ها، مشاوران انجمن‌های علمی دانشکده ها، کمیته فرهنگی پیشگیری از کرونا، ستاد بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی دانشگاه، اتاق فکر عفاف و حجاب و ستاد اقامه نماز دانشگاه، افزود: حضور اعضای هیات علمی در پیشبرد اهداف معاونت فرهنگی و اجتماعی و تشکیل ستاد‌ها و کمیته‌ها موجب شده است بخش اعظمی از فعالیت‌های فرهنگی جهت اثربخشی و بازدهی بیشتر، حالت اجتماع محور داشته باشد.

فنی اصل خاطر نشان کرد: در بخش دستاورد‌ها و موفقیت‌ها نیز همه بخش‌های حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در جشنواره‌های فرهنگی برگزار شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شامل جشنواره بین المللی حرکت، ملی رویش و سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور و همچنین جشنواره فرهنگی کشوری مالک اشتر حائز مقام شده است.

انتهای پیام
captcha