تبیین سبک زندگی رضوی سبب ترویج آموزه‌های دینی است
کد خبر: 3929684
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱

تبیین سبک زندگی رضوی سبب ترویج آموزه‌های دینی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، گفت: فرهنگ و سبک زندگی رضوی سبب ترویج آموزه‌های دینی و عامل مصونیت جامعه از آسیب‌های اجتماعی است.

تبیین سبک زندگی رضوی سبب ترویج آموزه‌های دینی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین قاسم جعفرزاده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ۲۶مهرماه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام علی بن موسی الرضا(ع)، حضرت را اسوه و نمونه کامل نیکی‌ها و فضائل اخلاقی عنوان کرد و گفت: سیره فردی و اجتماعی ایشان، برترین سبک زندگی برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است.
وی حسن خلق و انفاق را از ویژگی‌های بارز حضرت امام رضا(ع) عنوان کرد و افزود: شکر گذاری، اخلاص، آراستگی، زهد و ساده زیستی، عدم خود ستایی، تواضع، سخاوت، صبر و شکیبایی و… از خصایص اخلاق فردی و انفاق، ادای قرض و امانتداری، صله رحم، حسن اخلاق با خانواده، خوش رفتاری و محبت با مردم، عدم اسراف، جذب دوستی مردم، از ویژگی‌های اخلاق اجتماعی امام هشتم(ع) است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، تصریح کرد: امام رضا(ع) به اخلاق عالی و ممتاز آراسته بودند و الگوی زندگی، اخلاق، منش و سبک زندگی فردی و اجتماعی ایشان می‌تواند به‌عنوان نمونه و سرمشق برای انسان‌های کمال جو باشد.
جعفرزاده، اظهار کرد: ترویج، تعمیق و نهادینه کردن فرهنگ و سیره رضوی در جامعه، عامل مؤثری در رواج معروفات در بین مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که باید اشاعه این امر توسط فعالان فرهنگی و دینی مورد توجه قرار گیرد.
وی تأکید کرد: اخلاق مداری آن حضرت نیازمند معرفی هر چه بیشتر است تا زمینه حفاظت جامعه از کج روی‌ها فراهم شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، با بیان اینکه مناظرات فلسفی و کلامی امام رضا(ع) یکی از برجسته‌ترین شیوه‌های تربیتی اسلام است، افزود: اصول تربیتی حاکم بر مناظرات فلسفی و کلامی امام رضا(ع) بر پایه عقل ورزی، استدلال منطقی، آزاداندیشی، تخصص علمی، آگاهی از علوم روز، تسلط بر زبان و گویش مخاطب، استناد به منابع معتبر، رعایت حدود عقلانی موضوع مناظره، انصاف، احترام متقابل بود.

انتهای پیام
captcha