کمک ۱۶۰ میلیون تومانی خیران کرمانی برای آزادی زندانیان
کد خبر: 3927282
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸

کمک ۱۶۰ میلیون تومانی خیران کرمانی برای آزادی زندانیان

خیران کرمانی در ماه محرم ۱۶۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان کمک کردند و در شش ماه اول سال جاری ۸۲۲ میلیون تومان برای آزادی زندانیان رفسنجان هزینه شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، سیدحجت‌الله موسوی‌قوام، مدیرعامل ستاد دیه استان شب گذشته، 13 مهرماه در نشست موکب خاتم‌الانبیاء(ص) با موضوع نذر اربعینی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با نگاهی به تاریخ تشکیل ستاد دیه در کشور و استان کرمان، گفت: ستاد دیه سال 80 با عنوان ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان در استان کرمان شکل گرفت.

وی افزود: ستاد صرفاً برای جرایم غیرعمد تشکیل شده و در همه شهرستان‌ها فعال است، یکی از برنامه‌های ما صلح و سازش است که درصدی از بدهی زندانیان را از شاکیان رضایت می‌گیریم و مابقی توسط ستاد دیه پرداخت می‌شود و از شروط پرداخت دیه نداشتن سابقه کیفری است.

موسوی‌قوام بیان کرد: برگزاری جشن‌های گلریزان برای تأمین منابع مالی ستاد برای آزادی زندانیان بوده که با هدف جذب کمک خیران برگزار می‌شود و هر سال مقام معظم رهبری مبلغی را برای این امر اختصاص می‌دهند. در رفسنجان 17 جشن گلریزان برگزار شده که از 850 میلیون تومان تعهد خیران 450 میلیون تومان جذب شده است.

مدیرعامل ستاد دیه کرمان اظهار کرد: در ماه محرم خیران 160 میلیون تومان برای آزادی زندانیان کمک کردند و در شش ماه اول سال جاری 822 میلیون تومان برای آزادی زندانیان رفسنجان هزینه شده است.

انتهای پیام
captcha