زائران اربعین ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند
کد خبر: 3844134
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵

زائران اربعین ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل حج و زیارت کرمان گفت: کسانی که قصد شرکت در پیاده‌روی اربعین دارند ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و با مراجعه به سامانه سماح و یا دفاتر زیارتی برای حضور در اجتماع عظیم پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کنند.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمود عرب‌نژاد، مدیرکل حج و زیارت استان کرمان شامگاه یکشنبه، 31 شهریور در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه سفر زیارتی اربعین از چند روز قبل آغاز شده است، گفت: سال گذشته حضور پرشور زائران استان کرمان را در این همایش عظیم معنوی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 63 هزار نفر از استان کرمان در همایش پیاده‌روی اربعین شرکت کردند، افزود: امسال با توجه به حساسیت‌های به وجود آمده و تبلیغات استکباری جهانی علیه شیعه و جمهوری اسلامی امیدواریم که مردم استان کرمان حضور پرشورتری در این اجتماع عظیم شیعیان داشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت استان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 20 هزار کرمانی برای حضور در اجتماع پرشور عزاداران حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کردند، بیان کرد: سامانه تا چند روز قبل از اربعین برای ثبت‌نام زائران باز است.

وی بیان کرد: کسانی که قصد تشرف به این سفر معنوی را دارند ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و با مراجعه به سامانه سماح و یا دفاتر زیارتی برای حضور در اجتماع عظیم پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کنند.

عرب‌نژاد با بیان اینکه زائران اربعین بدون ثبت‌نام در سامانه سماح به هیچ عنوان به مرز مراجعه نکنند که با مشکلاتی مواجه می‌شوند اظهار کرد: امسال نیازی به دریافت روادید و ویزا نیست اما داشتن گذرنامه معتبر ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال ارز زیارتی به زائران اربعین تعلق نمی‌گیرد، بیان کرد: از آنجا که هزینه‌های داخل کشور عراق به عهده خود زائران است کسانی که قصد حضور در این سفر را دارند برای تهیه دینار به صرافی‌ها مراجعه کنند و پول کافی به همراه داشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت استان با اشاره به اینکه مرز شلمچه برای تردد زائران کرمانی در نظر گرفته شده است، تأکید کرد: امسال تمهیداتی اندیشیده شده که موکب‌های ایرانی تا 48 ساعت بعد از اربعین برای خدمت‌رسانی به زائران فعال باشند.

انتهای پیام

captcha