کمبود شدید فضای آموزشی در شهر کرمان
کد خبر: 3844131
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۱

کمبود شدید فضای آموزشی در شهر کرمان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمان با اشاره به اینکه در این شهر با کمبود شدید فضای آموزشی روبه‌رو هستیم، گفت: در تابستان امسال ۷۵۰ کلاس درس که بخاری نفتی داشتند را به سیستم گرمایشی استاندارد تبدیل کردیم که در منطقه شمال استان هستند.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان، سیدمحمد واعظی‌نژاد، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان امروز دوشنبه، 1 مهر گفت: اعتبار ما در سال 97 مبلغ 54 میلیارد تومان بوده است که از این مبلغ 36 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه تعهد خیرین استان کرمان 32 میلیارد تومان بوده و همکاری خوبی داشتند، افزود: بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی سیاست‌های آموزش و پرورش بر این است که با تغییر کابری فضاهای آموزشی که امکان تجاری شدن دارند، فضای آموزشی در سایر نقاط شهر را افزایش بدهد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه در سال گذشته 80 کلاس درس خشت و گلی در قالب 30 مدرسه در استان کرمان شناسایی شد و تخریب این مدارس انجام شده است، بیان کرد: در حال حاضر هیچ مدرسه خشت و گلی در استان کرمان نداریم و جشن برچیده شدن مدارس خشت و گلی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کار بازسازی مدارس خشت و گلی را در برنامه داریم، اظهار کرد: روز گذشته ساخت هنرستان با زیربنای 4 هزار متر مربع در شهر کرمان آغاز شده است و ساخت مدرسه در تعدادی از شهرک‌های مسکن مهر در کرمان آغاز شده و در سال‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

واعظی‌نژاد با بیان اینکه استحکام بنای مدارس غیرانتفاعی با نظام مهندسی ساختمان است و هیچ ارتباطی با نوسازی مدارس ندارد، گفت: اگر بخواهیم خیلی سختگیرانه به استحکام بنای مدارس غیردولتی نگاه کنیم بسیاری از مدارس غیرانتفاعی در استان باید تعطیل شوند.

وی با اشاره به اینکه تراکم کلاس دانش‌آموزان در شهر کرمان به حدود 45 نفر رسیده و به شدت نیازمند کمک خیران و توسعه فضای آموزشی در شهر کرمان هستیم، افزود: دو تفاهم‌نامه با بنیاد برکت داریم و در دو مقطع تعدادی مدرسه در استان ساخته شد که ساخت و ساز تعدادی مدرسه دیگر نیز توسط بنیاد برکت در استان آغاز شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه در حال حاضر 450 پروژه در استان در حال ساخت داریم، تصریح کرد: اول مهرماه امسال 302 کلاس درس جدید تحویل آموزش و پرورش کرمان شده است.

وی با اشاره به اینکه در شهر کرمان با کمبود شدید فضای آموزشی روبه‌رو هستیم، تأکید کرد: در تابستان امسال 750 کلاس درس که بخاری نفتی داشتند را به سیستم گرمایشی استاندارد تبدیل کردیم که در منطقه شمال استان هستند.

انتهای پیام

captcha