ساختار اجرایی گردشگری استان‌ها متفاوت است
کد خبر: 3843604
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

ساختار اجرایی گردشگری استان‌ها متفاوت است

گروه فرهنگی ــ مشاور طرح توسعه گردشگری استان کرمان گفت: ضوابط و ساختار دولت یکسان است، اما ساختار اجرایی واقعی گردشگری استان‌ها متفاوت است که به قدرت دستگاه اجرایی و حضور بخش خصوصی مربوط می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، امینی، مشاور طرح توسعه گردشگری استان امروز شنبه، 30 شهریور در گروه کاری میراث فرهنگی و گردشگری با ارائه گزارش ابتدایی از طرح توسعه گردشگری کرمان گفت: هر گونه اقدام دقیقی برای توسعه نیازمند برنامه‌ریزی است، خیلی از استان‌ها دومین ویرایش طرح توسعه گردشگری خود را داشته‌اند که دستاوردهای مختلفی هم کسب کردند.

وی افزود: سند گردشگری بازیگرهای مختلفی دارد و در این فرآیند آنچه باید به آن جواب داده شود، آگاهی عمومی و تخصصی و دستگاهی است.

مشاور طرح توسعه گردشگری استان کرمان به خصلت‌هایی که طرح استان باید داشته باشد، پرداخت و بیان کرد: این طرح باید میثاق مشترکی برای توسعه استان باشد و هیچ گروه بیرونی نمی‌تواند برای استان تصمیم بگیرد.

امینی ادامه داد: این طرح باید حاصل فرآیند مشارکتی بین نظام برنامه‌ریزی، ضوابط و مقررات، نیروهای دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان استان در بخش خصوصی باشد. از مهم‌ترین ویژگی‌های طرح توسعه گردشگری، تبحر حرفه‌ای و آخرین سابقه علمی روز است، ضمن اینکه باید سند چشم‌انداز توسعه 10 ساله‌ای را داشته باشیم.

وی افزود: سه استان آذربایجان شرقی، خوزستان و فارس را به‌عنوان ناظر در مطالعات خودمان مدنظر قرار دادیم و در صورت ضرورت استان‌های دیگر هم به‌عنوان ناظر مدنظر قرار می‌گیرند.

امینی به ساختار گردشگری استان‌ها پرداخت و تأکید کرد: ضوابط و ساختار دولت یکسان است، اما ساختار اجرایی واقعی گردشگری استان‌ها متفاوت است که به قدرت دستگاه اجرایی و حضور بخش خصوصی مربوط می‌شود.

انتهای پیام

captcha