طرح آرامش اجتماعی در مقبره شاه نعمت‌الله ولی ماهان اجرا می‌شود
کد خبر: 3843475
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

طرح آرامش اجتماعی در مقبره شاه نعمت‌الله ولی ماهان اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ با هدف معرفی فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی، طرح آرامش اجتماعی در مقبره شاه نعمت‌الله ولی ماهان اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، حمید مرتضوی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ماهان امروز شنبه، 30 شهریور در نشست مسئولان پایگاه حضرت فاطمه(س) مقبره شاه نعمت الله ولی از اجرای طرح آرامش اجتماعی در قالب کارگروه‌های عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: در این طرح با ایجاد روش‌های نوین نظیر هدیه دادن گل، نصب نوشته‌هایی راجع به حجاب و برپایی ایستگاه‌های صلواتی می‌توانید مخاطب را جذب کنید و فرهنگ عفاف و حجاب را گسترش داد.

وی افزود: زمینه‌سازی مناسب برای خود اشتغالی بانوان در آستانه شاه نعمت‌الله ولی با توجه به ظرفیت گردشگری و صنایع دستی ایجاد شده است که بانوان می‌توانند با کارافرینی در حوزه‌های صنایع دستی، اشتغال‌زایی کنند و در زمینه تغییر نگرش مردم نسبت کار الگو و فرهنگ مشاغل مهارتی را گسترش دهند.

مرتضوی بیان کرد: حفظ چشم، گوش، قلب و تمامی اعضا و جوارح از هرگونه خطا و گناه عفاف است که حاصل این عفت و حجاب درونی، پوشش ظاهری است؛ به تعبیری لطیف‌تر حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه حجاب است.

وی گفت: ترویج و تقویت فرهنگ اسلامی و ایرانی به کشورهای دیگر یکی از وظایف ماست که با اجرای این طرح معرفی فرهنگی غنی اسلامی و ایرانی به خصوص در محیطی مثل شاه نعمت الله ولی که سالانه ظرفیت جذب تعداد زیادی گردشگر خارجی را دارد، امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

captcha