نجات 44 نفر از قصاص در استان کرمان
کد خبر: 3843285
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
موحد اعلام کرد:

نجات 44 نفر از قصاص در استان کرمان

گروه اجتماعی - رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: نجات 44 نفر از قصاص یکی از برکاتی است که به موجب میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار در جنوب و شرق استان کرمان اتفاق افتاده و بسیاری از افرادی که مرتکب جرم شده بودند، به دستگاه قضا سپرده شدند.

به گزارش ایکنا از کرمان، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان امروز پنجشنبه، 28 شهریور در سومین گردهمایی علماء و سران طوایف جنوب و شرق استان با حضور معاون قوه قضائیه و فرمانده قرارگاه قدس سپاه در جنوبشرق کشور ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس حکایت ماندگار دلاوری شهیدان و شاهدانی است که با ایثار خون خود سطر به سطر تاریخ این سرزمین را نگاشته‌اند.
وی با اشاره به پیشینه میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار جنوب و شرق استان کرمان افزود: در سال 96 اولین همایش پیشگیری از خشونت، چالش‌ها و راهکارها در کرمان با حضور مسئولان و خبرگان برگزار شد که عدالت و امنیت پایدار جنوب شرق استان کرمان یکی از دستاوردهای آن بود.
موحد بیان کرد: این میثاق نامه در 7 محور تدوین و به امضاء سران علماء، منتقدان طوایف در جنوب و شرق استان رسید، این میثاق‌نامه فرصت مغتنمی است که اجرای آن در دستور کار قرار گرفته و به موجب آن اراده جمعی و تحقق همدلی و همراهی حاصل شده تا در سایه نظام جمهوری اسلامی گام‌های بلندی در افزایش عدالت برداریم.
وی تصریح کرد: برای تضمین عدالت و امنیت پایدار راهبردی کارآمدتر از مشارکت دینی، مردمی و منتفذین ندارد و تصور بر این است که بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است و بویژه در دو مولفه عدالت و امنیت این بهره‌مندی ارزشمندتر خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان این‌که «با میانجی‌گری، بسیاری از مشکلات در شرق و جنوب شرق استان حل شد»، اظهارکرد: نجات 44 نفر از قصاص یکی از برکاتی است که به موجب این میثاق نامه اتفاق افتاده و بسیاری از افرادی که مرتکب جرم شده بودند، به دستگاه قضا سپرده شدند و همچنین تعدادی نیز با پا در میانی سران طوایف که مدت‌ها فراری بودند امان نامه گرفتند و به زندگی عادی و شرافتمندانه خود برگشتند.
انتهای پیام

 

captcha