وحدت؛ از اساسی‌ترین دستورات اسلام است
کد خبر: 3843250
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
علیدادی‌سلیمانی:

وحدت؛ از اساسی‌ترین دستورات اسلام است

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه کرمان گفت: وحدت یکی از پررنگ‌ترین و اساسی‌ترین دستورات دینی ما است و قرآن همچنین مذاهب و دیگر ادیان آسمانی می‌گویند حول مشترکات رفتار کنیم و اختلاف به شدت در قرآن مورد نکوهش قرار گرفته است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان امروز پنج‌شنبه، 28 شهریور در سومین گردهمایی علماء و سران طوایف جنوب و شرق استان کرمان با بیان اینکه پیشرفت هر جامعه‌ای به سه محور امنیت بستگی دارد، گفت: امنیت زیرساخت‌هایی دارد که که یکی از مهم‌ترین آنها عدالت است و تا امنیت وحود نداشته باشد پیشرفت وجود نخواهد داشت و از این باب امنیت در دین مبین اسلام به عنوان یکی از نعمت‌های بزرگ نامیده می‌شود.
وی افزود: وحدت یکی از پررنگ‌ترین و اساسی‌ترین دستورات دینی ما است و قرآن همچنین مذاهب و دیگر ادیان آسمانی می‌گویند حول مشترکات رفتار کنیم و اختلاف به شدت در قرآن مورد نکوهش قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که به برکت اسلام برداشته شد از جامعه این بود که قتل‌ها و نزاع طایفه‌ای برچیده شده است و اسلام وقتی آمد خط بطلانی بر آن کشید و در اسلام هر چه وحدت‌آفرین واجب یا مستحب است حتی برخی زکات صرف وحدت می‌شود.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه خدمت به مردم خیلی مهم و اساسی است، تأکید کرد: خدمت مردم برای تحقق امنیت پایدار، عدالت و وحدت در جامعه است و جزئ مهم‌ترین دستورات است که ما به آن مامور هستیم.
انتهای پیام

captcha