دفاع از هزار پایان‌نامه با موضوع اندیشه‌های آیت‌الله جوادی‌آملی
کد خبر: 3843245
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
خراسانی اعلام کرد:

دفاع از هزار پایان‌نامه با موضوع اندیشه‌های آیت‌الله جوادی‌آملی

گروه معارف - معاون فرهنگی دفتر آیت‌الله جوادی‌آملی و بنیاد بین‌المللی علوم اسلامی گفت: بیش از هزار پایان‌نامه در حوزه و دانشگاه درباره آثار و اندیشه آیت‌الله جوادی‌آملی دفاع شده یا در حال تدوین برای دفاع است.

به گزارش ایکنا از کرمان؛ ابوالفضل خراسانی معاون، فرهنگی دفتر آیت‌الله جوادی‌آملی و بنیاد بین‌المللی علوم اسلامی، شامگاه دیروز چهارشنبه، 27 شهریور، در نشستی خبری به مناسبت همایش ملی بررسی آرا و اندیشه‌های تفسیری آیت‌الله جوادی‌آملی و رونمایی از سایت مؤسسه آموزش عالی حوزوی و مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س)، کار اصحاب رسانه را مانند حضرت زینب(س) دانست که پیام‌رسان کربلا بود و گفت: دشمن فکر کرد با کشتن امام حسین(ع) پرونده مکتب اهل‌بیت(ع) تمام می‌شود اما با پیام‌رسانی‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد این اتفاق نیفتاد.
وی به برگزاری همایش ملی آیت‌الله جوادی‌آملی اشاره کرد و افزود: رسالت ما در بخش علمی و فرهنگی در مجموعه آیت‌الله جوادی‌آملی این است که آثار و اندیشه ایشان را که در ساحت قرآن و عترت است و از تفاسیر ایشان، که برترین تفسیر جهان اسلام محسوب می‌شود، جمع‌آوری کنیم.
خراسانی بیان کرد: تفاسیر آیت‌الله جوادی‌آملی برگرفته از نام‌های قرآنی بوده و یک تفسیر ۸۵ جلدی ایشان با عنوان تسنیم است و بیش از ۲۰۰ جلد کتاب از آیت‌الله جوادی‌آملی به چاپ رسیده است.
وی ارتباط با مخاطبان در سطوح مختلف آثار و اندیشه‌های آیت‌الله جوادی‌آملی را که اندیشه‌ای تمدن‌ساز است از رسالت‌های مجموعه فرهنگی دانست و گفت: اگر تمدن اسلامی بخواهد شکل بگیرد باید بر اساس علوم وحدانی باشد آیت‌الله میراث‌دار گذشتگانی چون امام راحل، محقق داماد و شخصیت‌های تأثیرگذار در علوم منقول و معقول هستند. آیت‌الله جوادی‌آملی پرچمدار تفسیر علوم عقلی و حکمی هستند.
وی در ادامه از پیشنهاد حوزه علمیه خواهران حضرت زینب(س) رفسنجان برای برگزاری همایش یاد و اظهار کرد: این همایش خاصی است که در یک شهرستان و در سطح ملی برگزار می‌شود.
خراسانی بیان کرد: یک هدف معرفی آیت‌الله جوادی‌آملی که صاحب منظومه فکری هستند و رفتار و اخلاق ایشان الگوی جامعه است، هدف دیگر معرفی آثار ایشان است که جامعه علمی با این آثار انس بگیرد و هدف سوم منظومه فکری ایشان است که در علوم مختلف صاحب نظر هستند و این منظومه مانند نخ تسبیح همه علوم را به هم مرتبط می‌کند و با خروجی تمامی علوم هماهنگ بوده و سازگار است و تعارضی در این اندیشه نیست.
وی تأکید کرد: از بیش از هزار پایان‌نامه در حوزه و دانشگاه روی آثار و اندیشه آیت‌الله جوادی‌آملی دفاع شده یا در حال نگارش است.
سکینه آفرند، مدیر آموزشی حوزه علمیه حضرت زنیب(س) رفسنجان، نیز رسالت حوزه‌های علمیه را نشر معارف دینی و اهل ‌بیت دانست و اظهار کرد: آیت‌الله جوادی‌آملی در عصر حاضر شخصیت بی‌بدیلی هستند و هر جا که قدم نهادند آثار منحصر به فردی از خود بر جای گذاشتند و با نهایت دقت و ژرف‌نگری و عمق علمی پاسخ سؤالات و نیازهای بشری را می‌دهند.
وی با بیان اینکه یکی از رشته‌های درسی ما تفسیر قرآن است و لازم بود قدمی در این راستا برداشته شود، افزود: برگزاری همایش با موافقتی که صورت گرفت سیر اداری خود را طی کرد و کار همایش از دهه کرامت سال گذشته با نشست‌ها و تشکیل کمیته‌هایی در این خصوص آغاز شد و آذر ماه همزمان با سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) با حضور شخصیت‌های برجسته حوزوی کشور در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) این همایش برگزار خواهد شد.
آفرند مهمترین محور همایش مذکور را زن و خانواده بیان کرد و از برپایی نمایشگاه آثار آیت‌الله جوادی‌آملی و نمایشگاه معرفی بزرگان شهرستان رفسنجان و خدمات آن‌ها در حاشیه این همایش یکروزه، که به صورت صبح و عصر برگزار می‌شود، خبر داد.
انتهای پیام

captcha