پیش‌بینی شرکت ۸۰ هزار زائر کرمانی در راهپیمایی اربعین
کد خبر: 3842554
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹

پیش‌بینی شرکت ۸۰ هزار زائر کرمانی در راهپیمایی اربعین

گروه اجتماعی ــ مدیر حج و زیارت کرمان گفت: با توجه به آسان شدن فرآیند سفر به کربلا پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از ۸۰ هزار زائر از این استان در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کنند.

محمود عرب‌نژاد، مدیر حج و زیارت استان کرمان در گفت‌و‌گو با ایکنا، درباره پرواز کرمان به نجف اشرف گفت: این پرواز از یکسال قبل راه‌اندازی شده است و هر هفته بامداد جمعه با چهار کاروان از کرمان به مقصد نجف اشرف پرواز داریم. سال گذشته چند ماهی به‌صورت موقت این پرواز تعطیل شد که دوباره راه‌اندازی شده است.

وی با بیان این‌که در ایام اربعین اعزام به‌‌صورت کاروانی به کربلای معلی نخواهیم داشت، افزود: سفر به کربلای معلی در ایام اربعین حسینی از طریق حمل و نقل هوایی برای شرکت در مراسم اربعین امام حسین(ع) به‌صورت انفرادی خواهد بود و افراد باید به شرکت مرکزی ما واقع در خیابان جهاد کوچه شماره 20 مراجعه کنند که هم‌اکنون نیز این نام‌نویسی در حال انجام است و چون این پروازها در این ایام به‌صورت چارتر بوده، باید ظرفیت آن تکمیل شود در غیراین‌صورت شرکت باید خسارت پرداخت کند.

عرب‌نژاد با تأکید برآنکه فقط یک پرواز کرمان به نجف بوده و به نقاط دیگر کشور عراق پروازی نداریم، بیان کرد: در دو هفته اربعین حسینی (13 مهرماه الی 7 آبان‌ماه) بلیط پرواز به نجف اشرف انفرادی فروخته می‌شود اما زائرانی که قصد دارند در روز اربعین در کربلا باشند می‌توانند از پرواز جمعه، 19 مهرماه برای حضور در کربلا در روز اربعین حسینی استفاده کنند.

وی درباره بهای بلیط این پرواز گفت: هنوز قیمت آن مشخص نشده است زیرا هر ساله در این ایام قیمت افزایش داشته است و در حال حاضر فقط نام‌نویسی انجام می‌شود.

عرب‌نژاد درباره تعداد افراد ثبت نامی در سامانه سماح برای حضور در مراسم اربعین حسینی تأکید کرد: تا این لحظه 13 هزار و 890 نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، در سال گذشته بیش از 63 هزار زائر از استان کرمان در این مراسم داشتیم که با توجه به آسان شدن فرآیند سفر به کربلا (بدون نیاز به اخذ ویزا) پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از 80 هزار زائر از استان کرمان در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کنند.

انتهای پیام

captcha