ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین فقط از طریق سامانه سماح انجام می‌شود
کد خبر: 3842169
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷

ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین فقط از طریق سامانه سماح انجام می‌شود

گروه اجتماعی ــ ثبت‌نام همایش عظیم پیاده‌روی اربعین امسال از طریق سامانه سماح تا چند روز قبل از اربعین ادامه دارد.

محمود عرب‌نژاد، مدیرکل حج و زیارت استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 8 هزار زائر کرمانی برای حضور در همایش عظیم پیاده‌روی اربعین امسال در سامانه سماح ثبت‌نام کردند، گفت: 114 دفتر ثابت و 10 دفتر زیارتی سیار برای ثبت‌نام زائران در استان کرمان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه امسال امکان حضور زائران کرمانی در همایش پیاده‌روی اربعین از طریق هوایی فراهم شده است، افزود: یک پرواز کرمان به نجف در هفته در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حج و زیارت استان با تأکید بر اینکه ثبت‌نام برای حضور در این همایش تنها از طریق سامانه سماح انجام می‌شود، بیان کرد: افراد می‌توانند برای ثبت‌نام به دفاتر مجاز زیارتی مراجعه کرده و یا به‌صورت شخصی نیز در این سامانه ثبت‌نام کنند.

وی هزینه ثبت‌نام را 25 هزار تومان در مجموع بیان کرد و گفت: از این مبلغ 22 هزار تومان برای بیمه و هلال‌احمر و سه هزار تومان برای ثبت‌نام زائر دریافت می‌شود.

عرب‌نژاد با اشاره به اینکه امسال نیازی به دریافت ویزا نیست، تأکید کرد: اما داشتن گذرنامه‌ای با حداقل 6 ماه اعتبار برای زائران الزامی است و ثبت‌نام تا چند روز قبل از اربعین ادامه دارد.

انتهای پیام

captcha