پیشرفت ۱۰ درصدی موزه منطقه‌ای باستان‌شناسی جیرفت
کد خبر: 3842168
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵

پیشرفت ۱۰ درصدی موزه منطقه‌ای باستان‌شناسی جیرفت

گروه فرهنگی ــ سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان با اشاره به پیشرفت ۱۰ درصدی موزه منطقه‌ای باستان‌شناسی جیرفت، گفت: این موزه در ۱۳ طبقه احداث خواهد شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، فریدون فعالی، سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان امروز یکشنبه، 24 شهریور در نشست مشترک با نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس با اشاره به پیشرفت 10 درصدی موزه منطقه‌ای باستان‌شناسی جیرفت، گفت: این موزه در 13 طبقه احداث خواهد شد که سه طبقه آن در زیرزمین قرار دارد.

وی با بیان اینکه تکمیل موزه منطقه‌ای باستان‌شناسی جیرفت به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دارد، افزود: در سال جاری 6 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع ملی به این موزه اختصاص یافته است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی کرمان با تأکید بر اینکه محوطه باستانی کنار صندل جیرفت به سایت موزه تبدیل می‌شود، گفت: با راه‌اندازی این سایت موزه امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگران نیز ایجاد می‌شود.

فعالی با اشاره به اینکه جنوب استان کرمان ظرفیت‌های فراوانی برای جذب گردشگران دارد، بیان کرد: باید داشته‌های تاریخی، باستانی و گردشگری این منطقه بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید براینکه توسعه گردشگری جنوب کرمان بدون همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط میسر نخواهد شد، تأکید کرد: باید شرایط برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این منطقه تسهیل شود.

انتهای پیام

captcha