رهایی ۳۷ نفر محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم در کرمان
کد خبر: 3841986
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

رهایی ۳۷ نفر محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم در کرمان

گروه اجتماعی ــ رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی دو سال گذشته تا به امروز با رضایت اولیای دم، ۳۷ نفر محکوم به قصاص نفس در استان کرمان از اعدام رهایی یافتند.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از دادگستری استان رمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان امروز شنبه، 23 شهریور با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌ها و صفات ارزشمند مردم دیار کریمان داشتن روحیه صبر، ایثار و گذشت است، گفت: طی دو سال گذشته تا به امروز با رضایت اولیای دم، 37 نفر محکوم به قصاص نفس در استان کرمان از اعدام رهایی یافتند.

وی افزود: خوشبختانه تعداد مددجویان زندانی آزاد شده از طریق صلح و سازش در پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 131 درصد رشد داشته است و با تلاش شعب حل اختلاف در زندان‌های استان تعداد 600 زندانی با اخذ رضایت شکات، از زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اعلام اینکه کرمان یکی از استان‌های پیشگام در امر صلح و سازش در کشور است، بیان کرد: طی سال جاری یک هزار و 30 فقره پرونده از طریق مصالحه در شعب حل اختلاف زندان، منتهی به صلح و سازش شده است.

موحد بیان کرد: طی پنج ماهه اول سال 98 تعداد 63 هزار و 102 فقره پرونده وارد شعب شوراهای حل اختلاف استان کرمان شده و در مقابل 62 هزار و 42 فقره پرونده مورد رسیدگی و مختومه شده است.
انتهای پیام

captcha