نقل و انتقال قطعات گنبد امام حسین(ع) تا اربعین انجام می‌شود
کد خبر: 3841811
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶

نقل و انتقال قطعات گنبد امام حسین(ع) تا اربعین انجام می‌شود

گروه اجتماعی ــ مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی در کرمان گفت: نقل و انتقال قطعات و سگمنت‌های گنبد مطهر تا اربعین انجام می‌شود و بعد از مراسم اربعین، نصب می‌شوند.

به گزارش ایکنا از کرمان، علی متقی، مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی در استان کرمان امروز شنبه، 23 شهریور در سومین نشست کمیته استانی هماهنگی اربعین حسینی با بیان اینکه اربعین امسال نیز 36 موکب از استان کرمان در عراق مستقر می‌شوند، گفت: بنا را بر کیفیت کار گذاشته‌ایم و به همین منظور دو موکب امسال اضافه شد که در دیگر موکب‌ها ادغام شدند.

وی با بیان اینکه برای مرز چذابه سهمیه داریم، اما داوطلبی برای حضور در آنجا نداریم، گفت: شاید چون در چذابه موکب‌ها نمی‌توانند به خوبی تغذیه شوند، با ایجاد اردوگاه کرمان در مرز شلمچه، داوطلبان و متقاضیان با اطیمنان بیشتری می‌توانند در مرز مستقر شوند.

متقی بیان کرد: طبق پیش‌بینی انجام شده اربعین امسال هوای گرمی خواهیم داشت و با افزایش زائران، نیاز به آب و یخ و بهداشتی خواهیم داشت و تأمین این نیازمندی‌ها از حد موکب‌ها خارج است و نیاز به پشتیبانی برای خرید یک دستگاه یخ‌ساز متوسط و تصفیه آب و بسته‌بندی آب یک نفری داریم که در کربلا مستقر کنیم تا به موکب‌های خودمان سرویس دهیم.

وی اظهار کرد: حساب نذوراتی که مردم به ستاد عتبات می‌دهند از موکب‌ها جداست و به موکب‌ها اعلام شده حساب ویژه‌ای داشته باشند.

متقی همچنین از آغاز عملیات انتقال قطعات گنبد جدید امام حسین(ع) خبر داد و گفت: هشت تریلر از قطعات به کربلا ارسال شده است و کار ادامه دارد.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی در استان کرمان تأکید کرد: نقل و انتقال قطعات و سگمنت‌های گنبد مطهر تا اربعین انجام می‌شود و بعد از مراسم اربعین بنا می‌شوند.

انتهای پیام

captcha